مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون ۷ در رقابت با گوگل پیکسل

عصر کالا: در این مطلب قصد داریم پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون ۷ را در برابر پرچمدار گوگل یعنی گوشی گوگل پیکسل قرار دهیم.

مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون ۷ در رقابت با گوگل پیکسل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل
  • مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 7 در رقابت با گوگل پیکسل

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران،گوگل پیکسل یکی از جدیدترین پرچمداران شرکت گوگل است. گوشی که گفته می شود رقیبی جدی برای گوشی های جدید اپل محسوب می شود. همچنین مدت زیادی از عرضه یکی از دو پرچمدار قدرتمند شرکت اپل یعنی اپل آیفون 7 به بازار نمی گذرد. اما براستی آخرین محصول کدام کمپانی تلفن هوشمند بهتری است؟ در اینجا قصد داریم تا گوشی گوگل پیکسل را در برابر یکی از بهترین گوشی های اپل یعنی آبفون 7 قرار دهیم.


طراحی

هر دو گوشی دارای سنسور تشخیص اثر انگشت هستند. گوشی آیفون کوچکتر، باریکتر و دارای خاصیت ضد آب است. در مقابل گوگل پیکسل نیز دارای جک هدفون و USB از نوع C است. جنس گوگل پیکسل ترکیبی از آلومینیوم و شیشه است در حالی که آیفون 7 تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده است. وزن گوگل پیکسل 143 گرم است و وزن آیفون7 نیز 138 گرم است.

صفحه نمایش


گوشی گوگل پیکسل دارای صفحه نمایش 5 اینچی از نوع  AMOLED FULL HD با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4 با رزولوشن 1080 در 1920 و با قابلیت مولتی تاچ است .
گوشی آیفون 7 نیز دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1334 در 750 با قابلیت لمس سه بعدی یا  3D Touch است.

دوربین
گوشی گوگل پیکسل دارای دارای دوربین 12.3 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در عقب و دوربین 8 مگاپیکسلی جلو با دیافراگم F/2.4 است. دوربین پیکسل دارای فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین فلش LED از نوع Dual-Tone است و قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4k  و با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را داراست.  همچنین پیکسل دارای  قابلیت  HDR  چند تصویره است که به صورت پیش فرض فعال است و در صورت نیاز این گوشی از این قابلیت در ثبت تصاویر استفاده می کند. یکی از بزرگترین ضعف های دوربین گوگل پیکسل نداشتن لرزش گیر اپتیکال است.

گوشی آیفون 7 نیز دارای دوربین 12 مگاپیکسلی در عقب با دیافراگم f/1.8 و دوربین 7 مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/2.2 است. دوربین گوشی آیفون 7 نیز دارای فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش quad-LED و لرزش گیر اپتیکال است. دوربین آیفون 7 نیز توانایی ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 4k و نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد. همچنین دوربین آیفون نیز دارای قابلیت تصویربرداری HDR است.

نرم افزار

گوشی گوگل پیکسل دارای آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 7.1 نوقا است که در حال حاضر در هیچ دستگاه اندرویدی دیگر یافت نمی شود. اپل نیز آیفون 7 را با آخرین ورژن سیستم عامل خود یعنی ios10 روانه بازار کرده است. اگرچه دو سیستم عامل تفاوت بسیاری با هم دارند اما شباهت اندکی نیز میان آنها وجود دارد. هر دو دارای دستیار مجازی یا همان virtual assistant هستند. دستیار گوگل یا Google assistant در گوگل پیکسل و  سیری در آیفون. هر دو گوشی دارای برنامه های ویژه پیام رسانی هستند. Duo برای تماس تصویری و Allo برای چت و تماس صوتی در گوگل پیکسل و Face Time  و iMessage در آیفون 7.


سخت افزار
گوشی گوگل پیکسل مجهز به پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 821 از نوع کوالکام است. باتری آن 2770 میلی آمپری است. RAM گوشی گوگل پیکسل نیز 4 گیگ است. گوشی گوگل پیکسل در دو مدل با حافظه داخلی 32GB و 128GB عرضه شده است.

آیفون 7 نیز مجهز به پردازنده Apple A10 Fusion است. در مقایسه با گوگل پیکسل دارای توانایی باتری کمتر با قدرت 1960 میلی آمپر است. RAM آن نیز 2 گیگ است. گوشی آیفون در سه مدل با حافظه 32GB، 128GB و 256GB عرضه شده است. هیچ کدام از این دو دستگاه قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی را ندارند.

رنگ
گوشی آیفون 7 در رنگ های جت بلک، مشکی، نقره ای، طلایی و رزگلد عرضه شده است.

گوشی گوگل پیکسل نیز در رنگهای آبی، نقره ای و مشکی روانه بازار شده است.

نتیجه گیری

اگر چه گوگل پیکسل و آیفون 7 دارای ویژگی های بسیار نزدیک به هم هستند اما اگر بخواهیم ارزیابی دقیق تری داشته باشیم گوگل پیکسل از لحاظ ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش و RAM و توانایی باتری و دوربین جلو نسبت به آیفون 7 برتری دارد. در مقابل برتری آیفون 7 در وزن و عملکرد بهتر صفحه نمایش آن است. ضمن اینکه آیفون 7 دارای خاصیت ضد آب بوده و آپشن های بیشتری را در مورد حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار می دهد. با همه این تفاسیر تصمیم نهایی با خود خریدار خواهد بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر