درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری ساندر پیچای در سال ۲۰۱۶ از گوگل

عصر کالا- ساندر پیچای، یکی از مهره های مهم کمپانی گوگل است که نزدیک به ۱۳ سال است که به در گوگل مشغول فعالیت است. او تاکنون سمت های مختلفی در گوگل داشته و پروژه های مختلفی را از جمله کروم برای این شرکت توسعه داده است و در سال ۲۰۱۵، پیچای به عنوان مدیر اجرایی گوگل انتخاب و جایگزین لری پیج شد تا پیج به کار خود در آلفابت ادامه دهد. اهمیت ساندر پیچای برای گوگل کاملا جا افتاده است بنابراین این شرکت حقوق های هنگفتی را برای این مدیر هندی تبار خود پرداخت میکند.

درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری ساندر پیچای در سال ۲۰۱۶ از گوگل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ حقوق دریافتی پیچای در سال 2016 از گوگل، 325 هزار برابر بیشتر از مجموع حقوق لری پیج و سرگی برین ( دو مدیر شرکت آلفابت ) بوده است. بدین ترتیب دستمزد مدیر اجرایی گوگل بسیار بیشتر از موسسین این شرکت بوده است!

    البته پیش از اینکه با خواندن پاراگراف اول گمراه شوید باید گفت که سرگی برین و لری پیج سال هاست که به عضویت انجمن مدیران یک دلاری درآمده اند و دستمزدی که این دو مدیر از گوگل و آلفابت در سال های گذشته دریافت کرده اند، تنها یک دلار بوده است. اما پیچای در حالی که هنوز عضو انجمن یک دلاری ها نیست و زیر نظر لری پیج و سرگی برین فعالیت میکند در سال میلادی گذشته تقریبا 200 میلیون دلار از گوگل حقوق و پاداشت کسب کرده است.

    درآمد سالیانه ی پیچای 650 هزار دلار بوده است که در واقع 2500 دلار کمتر از حقوقی است که برای وی در سال 2015 در نظر گرفته شده بود. اما سهامی که به عنوان پاداش برای وی در نظر گرفته شده، نسبت به سال 2015 تقریبا دو برابر شده است و در اولین سالی که به طور کامل مدیریت گوگل را بر عهده داشته، ارزش سهامش به 198 میلیون دلار و 700 هزار دلار رسیده است و در نهایت مجموع درآمد پیچای از گوگل در سال 2016 رقمی معادل 199 میلیون دلار و 350 هزار دلار بوده است.

    اما چیزی که مسلم است این است که افزایش درآمد پیچای از گوگل به همین جا خاتمه نمیابد چرا که رشد گول و بالا رفتن سهام این شرکت همچنان ادامه دارد. درآمد خالص گوگل در سال 2016 حدودا 20 درصد بیشتر شده و میزان فروش این کمپانی نیز در زمان تحت مدیریت ساندر پیچای، رشد 22.5 درصدی را تجربه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر