هواوی جای سامسونگ در تولید گوشی های هوشمند را می‌گیرد

عصر کالا- هواوی، شرکت بزرگ تکنولوژی چین علی رغم مشکل تحریم ها از سوی امریکا، فاصله خود در سهم بازار را با رقیب کره‌ای اش، سامسونگ کم کرده و به زودی تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند جهان می شود.

هواوی جای سامسونگ در تولید گوشی های هوشمند را می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  تسنیم  ،  شرکت بزرگ تکنولوژی هواوی چین علی رغم مشکل تحریم ها از سوی آمریکا، فاصله خود در سهم بازار را با رقیب کره‌ای اش، سامسونگ کم کرده و به زودی تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند جهان می شود.

    اطلاعات موسسه استراتژیک آنالیتیکس نشان می دهد سامسونگ در سال جاری میلادی بیشترین سهم بازار را برای گوشی‌های هوشمند در اختیار داشته است. پیش بینی می شود این شرکت کره جنوبی در 2019، 323 میلیون گوشی هوشمند صادر کرده و با 21.3 درصد بیشترین سهم بازار را گرفته باشد.

    ولی هواوی در حال نزدیک شدن به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند جهان است. این شرکت بزرگ چینی در سال جاری 251 میلیون واحد گوشی عرضه کرده که 17.7 درصد بازار گوشی هوشمند را تشکیل می دهد و نسبت به 14.4 درصد سال 2018 بسیار بیشتر است. به این ترتیب، فاصله بین این دو شرکت بزرگ فناوری  به 3.6 درصد می رسد. فاصله آنها در سال گذشته 5.9 درصد بود.

    این غول تکنولوژی چینی توانسته علیرغم تحریم های واشنگتن که بر فروش آن در آمریکا و اروپا تاثیر گذاشته، عملکرد خود را  مدیریت کند. این شرکت با عملکردی قوی در خانه، از دست رفتن بازار آمریکا و اروپا را جبران کرده است.

    اپل هم جزو سه تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در جهان است که در رتبه سوم قرار دارد و سال گذشته رتبه دوم خود را در اختیار هواوی قرار داد. انتظار می رود این سازنده گوشی های آیفون در سال جاری میلادی کمتر از سال 2018 فروش داشته باشد و با 193 میلیون واحد گوشی هوشمند، 13.6 درصد سهم بازار را در اختیار بگیرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر