اچ‌تی‌سی قیمت محصولاتش را کاهش داد و ممکن است مجددا روی محصولاتی همچون پیکسل تمرکز کند

عصر کالا- وقتی به بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده نگاه کنیم، می‌بینیم که بخش اعظم آن توسط دو غول بزرگ این صنعت یعنی اپل و سامسونگ تصاحب شده است. در ایالات متحده بر خلاف آمارهای جهانی، کوپرتینویی‌ها پیشتاز هستند و از آن جاکه اپل اصالتا یک کمپانی آمریکایی است، پیشتازی آن در کشور خودش کاملا قابل درک و البته مایه مباهات و افتخار است.

اچ‌تی‌سی قیمت محصولاتش را کاهش داد و ممکن است مجددا روی محصولاتی همچون پیکسل تمرکز کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان،آخرین تحقیقی که در مورد کاربران موبایل جامعه آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که 44 درصد از آن‌ها آیفون دارند. 28 درصد از گلکسی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند و گوشی‌های ال‌جی نیز 10 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند. گوشی‌های هوشمند موتورولا و اچ‌تی‌سی نیز به ترتیب با سهم‌های 4 و 2.3 درصد در رده‌های چهارم و پنجم هستند.آمارهای بالا نشانگر سختی‌های زیادی است که کمپانی اچ‌تی‌سی هنگام عرضه محصول در آمریکا با آن‌ها مواجه می‌شود. در ایالات متحده، عدم حضور محصولات یک کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند در فهرست اپراتورهای موبایل، به مثابه مرگ آن برند است، چرا که در این کشور، اغلب کاربران، گوشی‌های هوشمند خود را از طریق اپراتورهای موبایل تهیه می‌کنند. اپراتور تی‌موبایل، تنها چند هفته پس از آغاز عرضه اچ‌تی‌سی 10، بدون ذکر هیچ دلیلی قیمت آن را به شدت کاهش داد. طبیعتا اگر استقبال خوبی از این محصول می شد و سوددهی خوبی برای تی‌موبایل داشت، اپراتور مذکور نیز تمایل داشت که مدت طولانی‌تری قیمت آن را بالا نگه دارد.

    جف مور تحلیلگر موسسه Wave7 در این مورد می‌گوید:

    اچ‌تی‌سی به دلیل عدم حضور محصولاتش در فهرست فروش تی‌موبایل و AT&T و عرضه نقدی ضعیف محصولاتش، آینده تیره و تاری در ایالات متحده دارد. این تولیدکننده تنها 2 درصد از کل کاربران اپراتور اسپرینت و کمتر از 1 درصد از کاربران ورایزون را همچنان وفادار به خود نگه داشته است.
    تمامی این اتفاقات بد دست به دست هم داده‌اند و این کمپانی تایوانی را که محصولاتش نه برچسب‌های قیمتی بالایی داشتند و نه تخفیف‌های چندانی بر رویشان اعمال می‌شد، مجبور کرده است که استراتژی تعیین قیمت محصولات خود را در ایالات متحده تغییر دهد. گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی 10 مدت کوتاهی پس از آغاز عرضه، از قیمت 699 دلاری خود نزول کرده و با قیمت تنها 499 دلار در اختیار مشتریان قرار گرفت. امروزه نیز جدیدترین پرچمدار این کمپانی یعنی U Ultra، همان روند را طی می‌کند. U Ultra دارای یک نمایشگر بزرگ QHD، دوربینی بسیار قدرتمند، طراحی عالی و نمایشگر دوم است و در حالی که تنها یک ماه از رونمایی آن می‌گذرد، اچ‌تی‌سی در صفحه توییتر خود اعلام کرده که قیمت این محصول را از 749 دلار به 599 دلار کاهش می‌دهد. این کمپانی در حال حاضر قیمت گوشی Bolt را نیز حدود 150 دلار کاهش داده و One A9 را هم تنها با قیمت 199 دلار به فروش می‌رساند.

    تحلیلگری دیگر به نام کلیف مالدونیدو از موسسه BayStreet Research معتقد است که اچ‌تی‌سی مشغول فروش تمام موجودی گوشی‌های هوشمند خود در ایالات متحده است و احتمالا دیگر قصد عرضه پرچمدار در بازار این کشور را ندارد. او می‌گوید که اچ‌تی‌سی احتمالا رو به تولید گوشی برای سایر کمپانی‌ها همچون گوگل خواهد آورد. او در این مورد می‌گوید:

    ما معتقدیم که عرضه گوشی پیکسل توسط اپراتور ورایزون و عرضه اچ‌تی‌سی بولت توسط اسپرینت، با کاهش قیمت‌های اخیر ارتباط دارد. این بدان معنا است که اچ‌تی‌سی قصد دارد از این به بعد بیش از یک مدل کسب و کار را در پیش بگیرد. اچ‌تی‌سی طی اقدامی زیرکانه تصمیم گرفته است که از این به بعد محصولاتش را با سخت‌افزار و طراحی خود، اما تحت نام و برند کمپانی‌های دیگر به بازار عرضه کند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های مربوط به بازاریابی و توزیع، از ریسک‌های کلی عرضه محصول هم بکاهد.


    بی‌صبرانه منتظریم ببینیم اچ‌تی‌سی استراتژی جدید خود را چگونه پیگیری کرده و با کدام کمپانی‌ها وارد شراکت می‌شود. در ایالات متحده پاسخ روشن است: مهم نیست که اچ‌تی‌سی چه می‌کند. در هر صورت زمانی که این کمپانی تایوانی به تنهایی عمل می‌کند، اپراتورهای آمریکایی تمایل چندانی به محصولات آن نشان نمی‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر