با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی؛

گوگل آب و هوا را در ۵ دقیقه پیش بینی می کند

عصر کالا- گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مدلی نوین از پیش بینی وضعیت هوا ابداع کرده است. این مدل در ۵ تا ۱۰ دقیقه وضعیت آب وهوایی ۶ ساعت بعد را پیش بینی کند.

گوگل آب و هوا را در ۵ دقیقه پیش بینی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی وضعیت آب وهوا را دقیق‌تر پیش بینی کند.

    این شرکت در یک پست وبلاگی از طراحی مدل جدیدی برای پیش بینی آب و هوا خبر داده که nowcasting نام گرفته است. این مدل در آزمایش‌های اولیه موفقیت آمیز عمل کرد و توانست به طور صحیح الگوهای آب و هوایی را خیلی سریع پیش بینی کند.

    طبق گزارش‌ها این روش می‌تواند طی 5 تا 10 دقیقه وضعیت آب و هوایی 6 ساعت آینده را پیش بینی کند. بنابراین به نظر می‌رسد این سیستم حتی با وجود آنکه در مراحل اولیه توسعه است، از مدل‌های فعلی پیش بینی آب و هوا سریع‌تر عمل می‌کند.

    هرچند برخی مدل‌های پیش بینی معمول انبوهی از اطلاعات تولید می‌کنند اما این فرایند چند ساعت طول می‌کشد.

    گوگل درباره این سیستم می‌نویسد: یکی از مزیت‌های ماشین یادگیری آن است که با توجه به مدل‌های آموزش دیده فعلی، ارزان است و سرعت ارائه آنها نیز بسیار بالا است.

    همچنین مقایسه صحت پیش بینی این مدل با 3 مدل فعلی (با استفاده از اطلاعات تاریخچه آب وهوایی بین 2017 و 2019) نشان داد عملکرد آن به اندازه مدل‌های دیگر خوب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر