هر استراق سمع ۶۰ دلار

قیمت خرید اطلاعات از گوگل اعلام شد

عصر کالا- گوگل با دریافت هزینه از نیروهای پلیس به آنها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را می دهد. این شرکت به ازای هر احضاریه ۴۵ دلار و استراق سمع از کاربران ۶۰ دلار هزینه دریافت می کند.

قیمت خرید اطلاعات از گوگل اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، گوگل از این پس با دریافت هزینه از نیروی پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به آنها می‌دهد.

    این شرکت به ازای هر احضاریه 45 دلار، استراق سمع 60 دلار و اجازه جست و جو 245 دلار هزینه از پلیس دریافت می‌کند. در حال حاضر تعداد زیادی از سازمان‌های مجری قانون از گوگل درخواست دارند تا به اطلاعات کاربران دسترسی یابند و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا با دریافت مبلغی هزینه‌های جمع آوری اطلاعات را جبران کند.

    طبق گزارش نیویورک تایمز گوگل از لحاظ قانونی اجازه دارد در ازای این خدمات هزینه دریافت کند، اما به طور معمول شرکت‌های بزرگ فناوری برای انتقال اطلاعات هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

    از سوی دیگر برخی کارشناسان ادعا می‌کنند عملکرد گوگل برای درآمدزایی از جست و جوهای پلیس چندان جالب نیست. با این وجود برخی دیگر از کارشناسان معتقدند دریافت هزینه سبب می‌شود سازمان‌های مجری قانون جست و جوهای وسیع درباره کاربران را محدود کنند.

    گوگل در گزارش شفافیت خود به درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران اشاره کرده بود.

    این شرکت طی دهه گذشته شاهد افزایش درخواست‌ها بوده است. به طوری که در سال 2019 میلادی درخواست دسترسی به اطلاعات بیش از 160 هزار کاربر را دریافت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر