گوگل هوم همراه با قابلیت تماس تلفنی، بخش‌های سرگرمی جدید و غیره آپدیت شد

عصر کالا- گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از آپدیت جدید و بنیادی اسپیکر گوگل هوم (Google Home) خود رونمایی کرد که مهمترین آن، اضافه شدن قابلیت تماس تلفنی است. در ادامه بیشتر با این آپدیت آشنا خواهیم شد.

گوگل هوم همراه با قابلیت تماس تلفنی، بخش‌های سرگرمی جدید و غیره آپدیت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، شب گذشته شاهد برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 2017 بودیم. همانطور که انتظار می‌رفت این کمپانی از تازه‌ترین دستاوردهای خود در دنیای فناوری رونمایی کرد که یکی از بخش‌های جذاب آن معرفی یک آپدیت جدید و بنیادی برای اسپیکر هوشمند گوگل هوم بود. اسپیکر مجهز به دستیار صوتی هوشمند گوگل همراه با دریافت 4 بخش بهبود پیدا کرده، اینک کاربردی‌تر از هر زمان دیگری شده است. در راس همه آن‌ها نیز، خبر خوب عرضه هوم به 5 کشور جدید است. این آپدیت و دور دوم عرضه، از تابستان سال جاری رسمیت پیدا خواهد کرد.

    نخستین بخش بهبود پیدا کرده که گوگل بر روی آن تاکید ویژه‌ای دارد، توانایی های فعال اصلی مربوط به Home است. به طور ساده، دستگاه برای جلب توجه شما پس از دریافت یک نوتیفیکیشن، یک نور را به صورت چشمک زن ساطع می‌کند. به عنوان مثال دستیار شما را از ترافیک کاری شدیدی که طی ساعت‌های پیش رو دارید مطلع خواهد کرد. در ابتدا این قابلیت در مواردی نظیر یادآورها و تغییرات وضعیت پرواز خودنمایی خواهد کرد.
    دومین بخش بهبود یافته، قابلیت مکالمه صوتی بدون کمک گرفتن از دست است. در واقع شما می‌توانید تماس‌هایی با خط‌های موبایلی / ثابت در کانادا یا ایالات متحده را تنها با گفتن عبارتی همچون “Okay Google, call moein” برقرار کنید.
    سومین بهبود مربوط به بخش سرگرمی استو اسپاتیفای (Spotify) یکی از محبوب‌ترین سرویس های استریمینگ صوتی در جهان است. SoundCloud و Deezer نیز دو مورد از موارد دیگر این حوزه هستند. شما می‌توانید از تابستان به حساب کاربری خورد در این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنید و از گوش دادن به موسیقی به صورت مستقیم از طریق اسپیکر گوگل هوم لذت ببرید. علاوه بر این، گوگل قابلیت اتصال بلوتوثی توسط هوم را نیز به ارمغان آورده که به شما اجازه می‌دهد بتوانید از هر دیوایس بلوتوثی دیگری با آن به پخش موسیقی بپردازید.
    و از همه مهم‌تر، گوگل هوم پاسخ های بصری را نیز دریافت کرده است. اما به راستی گجتی که فاقد نمایشگر است، چگونه این قابلیت را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد؟ در واقع گوشی یا تلویزیون شما این کار را انجام خواهند داد. به طور مثال، اگر از دستیار هوشمند گوگل در مورد مسیرهای قابل عبور با خودرو بپرسید، آن مسیرها بر روی گوشی شما به نمایش درخواهند آمد. نتایج همچنین بر روی تلویزیون های پشتیبانی کننده از کروم کست نیز به نمایش درمی‌آیند.

    عرضه گوگل هوم در 5 کشور جدید

    اما همانطور که گفته شد، گوگل قصد دارد این اسپیکر جذاب را به 5 کشور جدید ارسال کنید. این پنج کشور شامل کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن می‌شوند که از تابستان میزبان Google Home خواهند بود. خودتان را برای گفتن “Konnichiwa Google” (اوکی گوگل به زبان ژاپنی) آماده کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر