قیمت هدست واقعیت مجازی HTC Vive کاهش پیدا کرد

عصر کالا- شرکت HTC خبر از کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی خود داده است.

قیمت هدست واقعیت مجازی HTC Vive کاهش پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، از این پس، هدست HTC Vive به جای 800 دلار،‌ با قیمت 600 دلار فروخته خواهد شد. دلیل کاهش قیمت این هدست، بالا بردن تقاضا برای آن عنوان شده است. شرکت HTC هم‌چنین می‌خواهد با پایین آوردن قیمت هدست، خرید لوازم جانبی آن را برای خریداران آن، راحت‌تر کند.

    کاهش قیمت HTC Vive، این هدست را در کنار محصول رقیب یعنی هدست Oculus Rift قرار می‌دهد.
    در کنار کاهش قیمت، HTC هم‌چنین گفته که خریداران هدست واقعیت مجازی این شرکت، یک ماه اشتراک رایگان Viveport دریافت می‌کنند. سرویس Viveport مجموعه‌ای از بازی‌ها و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی را در خود دارد.

    «دن اوبراین»، مدیر شعبه‌ی امریکای شرکت Vive درباره‌ی کاهش قیمت هدست خود گفته است: «می‌خواهیم در تمام دنیا افراد بیشتری هدست واقعیت مجازی داشته باشند. الآن بهترین زمان برای کاهش قیمت هدست ما است.»

    کاهش قیمت HTC Vive، این هدست را از نظر قیمت در کنار محصول رقیب یعنی هدست Oculus Rift قرار می‌دهد؛ طوری که هر دو هدست در حال حاضر 599 دلار قیمت دارند. این حرکت برای HTC مطمئنا نتایج خوبی را در پی خواهد داشت؛ چون هدست این شرکت توانایی‌های بسیار بیشتری از Oculus Rift دارد و حتی بازی‌ها و نرم‌افزارهای بیشتری برای آن ساخته شده‌اند.

    اوبراین می‌گوید که کاهش قیمت HTC Vive به معنای عرضه یک محصول جدید نیست:‌ «قرار نیست جا برای یک محصول دیگر باز کنیم. انتظار داریم که نسخه‌ی فعلی Vive تا پایان سال 2018 در بازار باشد.»

    البته مدیر شعبه‌ی امریکای Vive می‌گوید که کاربران این هدست می‌توانند با خرید لوازم جانبی مختلف، به قابلیت‌های هدست خود استفاده کنند؛ لوازمی مثل آداپتور بی‌سیم یا نگه‌دارنده‌ی روی سر. اوبراین به این موضوع اشاره می‌کند که HTC هدست خودش را در یکی دو سال گذشته از نظر سخت‌افزاری و کیفیت ارتقا داده، ولی آن را به عنوان یک محصول جدید عرضه نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر