شکایت کاربران از گوگل؛

میکروفن‌های پیکسل، گوگل را به دادگاه کشاند

عصر کالا- طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۱۶ شرکت Girard Gibbs به نمایندگی از کاربران شکایتی گروهی علیه شرکت گوگل در کالیفرنیا به ثبت رساند و مدعی شد که این شرکت گوشی‌های پیکسل را با آگاهی به نقص فنی میکروفن و بلندگوی آنها روانه بازار کرده است.

میکروفن‌های پیکسل، گوگل را به دادگاه کشاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت Girard Gibbs LLP که این شکایت را مطرح کرده، قبلا با هدف تهیه شکایت گروهی یا Class Action lawsuit علیه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، تعدادی از کاربرانی را که از این گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کردند به استخدام خود درآورد. در متن شکایت طرح شده، اشاره شده است که کاربران این گوشی با تعداد زیادی مشکلات مرتبط با صفحه نمایش و بلندگو روی گوشی‌های هوشمند خود روبه‌رو بوده‌اند.

    هنگامی که دو گوشی هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال معرفی شدند، با استقبال زیادی روبه‌رو شد اما چیزی نگذشت که تعدادی از کاربران مدعی شدند که افرادی که پشت خط تماس‌های دریافتی هستند، نمی‌توانند صدای آنها را بشنوند. چیزی نگذشت که تعداد شاکیان زیادتر شد و در فروم مربوط به طرح این مشکل، 800 پست منتشر شد. گوگل در پاسخ به این افراد اعلام کرد که دو دلیل برای این مشکل وجود دارد: وجود ترکی به اندازه موی سر داخل کدک‌های صوتی برخی از گوشی‌ها، مشکلات مربوط به میکروفن را ایجاد کرده است یا اینکه سخت‌افزار میکروفن آنها به‌طور کل خراب بوده است. گوگل همچنین اعلام کرد که تقریبا یک درصد از صاحبان گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال با این مشکلات روبه‌رو بوده‌اند. گزارش شده است که دو کاربری که نام آنها به‌عنوان شاکی در این شکایت ثبت شده است، هرگز حتی گوشی‌های خود را برای تعمیر یا تعویض به نمایندگی‌های گوگل نبرده بودند. وکیل شرکت Girard Gibbs LLP ادعا کرده است که حتی گوشی‌های تعویضی نیز با مشکل قبلی روبه‌رو بوده‌اند. این شکایت با هدف به دادگاه کشیدن گوگل به‌دلیل اتهام نقض حقوق مشتری مطرح شده است و شرکت گوگل فعلا بیانیه‌ای رسمی در این‌باره منتشر نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر