حذف برنامه های موبایلی زیاده خواه توسط گوگل

عصر کالا- گوگل می‌گوید آن دسته از برنامه های عرضه شده در پلی استور را که خواستار دسترسی های بیش از حد و نامعمول هستند را حذف خواهد کرد.

حذف برنامه های موبایلی زیاده خواه توسط گوگل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در همین راستا برنامه هایی که خواستار استفاده بی مورد از برخی خدمات دسترسی گوشی های هوشمند هستند که تنها برای افراد معلول و کم توان در نظر گرفته شده، حذف می شوند.

    در سیستم عامل اندروید برای کمک به استفاده از گوشی توسط افراد معلول و کم توان مجموعه ای از خدمات دسترسی در نظر گرفته شده که مشاهده بزرگتر محتوا یا قرائت صوتی آنها را ممکن می کند.

    طراحان برخی برنامه های موبایلی بدون هیچ گونه ضرورتی برای دسترسی به داده های این بخش از گوشی های اندرویدی تلاش می کنند و گوگل قصد دارد جلوی این گونه دسترسی ها را بگیرد. از جمله برنامه های مذکور می توان به LastPass  و  Tasker اشاره کرد.

    گوگل با صدور بیانیه ای تصریح کرده از این پس توسعه دهندگان این نوع برنامه ها باید نیاز خود به دسترسی به این بخش از خدمات گوشی های اندرویدی را توضیح داده و اثبات کنند. در غیر این صورت برنامه های یادشده از پلی استور حذف می شوند. دلیل این امر نگرانی های امنیتی توصیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر