گوگل زیباترین عکسهای موبایلی را شناسایی می کند

عصر کالا- گوگل قصد دارد اپلیکیشنی بسازد که زیباترین عکس ثبت شده با موبایل را انتخاب می کند. درهمین راستا سیستم ارزیابی تصاویر را ساخته است.

گوگل زیباترین عکسهای موبایلی را شناسایی می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، گوگل یک «سیستم عصبی ارزیابی تصاویر» گوگل(NIMA)ساخته است. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت تمام تصاویری را بررسی می کند که کاربر با موبایل خود گرفته و سپس به او کمک می کند جذاب ترین عکس را انتخاب کند.

    این سیستم از «شبکه های عصبی کانولشن عمیق» استفاده می کند. این شبکه ها نوعی سیستم رایانشی هستند که از شبکه های زیستی مغز انسان تقلید می کنند و تصاویر را برای وجود عناصر فنی و زیبایی شناختی بررسی می کنند.

    گوگل تصمیم دارد این سیستم را به اپلیکیشن موبایل تبدیل کند. این اپلیکیشن نور و تضاد تصاویر را به طور واقعی اصلاح می کند و حتی برای بهبود قاب بندی عکس و زیبایی بیشتر آن به کاربر پیشنهاداتی می دهد. الگوریتم این برنامه  با توجه به عناصری مانند تاری، هایلایت و سایه، تصاویر را رتبه بندی می کند.

    به هرحال هنگامیکه این سیستم به طور رسمی برای استفاده  در موبایل و رایانه ها استفاده شود، تصاویر را براساس جذابیت مانند عناصر زیبایی شناختی یا جذابیت احساسی انتخاب می کند. همچنین هر عکس با یک تصویر مرجع ازلحاظ موضوع و شیوه عکاسی مقایسه می شود. اما اگر چنین تصویری وجود نداشته باشد، گوگل با استفاده از اطلاعات آماری تصاویری را انتخاب می کند.

    این الگوریتم به تصاویر از یک تا 10 امتیاز می دهد و به کاربر پیشنهاد می کند برخی موارد را مانند نور تصویر اصلاح کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر