در سال ۲۰۱۷؛

گوگل بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن آلوده را حذف کرد

عصر کالا- گوگل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن آلوده و مشکوک به داشتن بدافزار را از فروشگاه اینترنتی پلی استور خود حذف کرده است.

گوگل بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن آلوده را حذف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که بازار بدافزارهای مخرب و حملات سایبری، هک و سرقت اطلاعات کاربران از طریق لینک‌ها و اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده به بدافزار بسیار داغ شده، خوب است بدانیم که غول تکنولوژی گوگل در سال گذشته 2017 میلادی به منظور حفاظت از اطلاعات، حریم شخصی و خصوصی افراد و همچنین جلوگیری از  نفوذ و هک مجرمان سایبری بیش از 700 هزار اپلیکیشن مشکوک را از فروشگاه اینترنتی و آنلاین پلی استور خود حذف کرده است.

    البته این در حالیست که گوگل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف مقررات و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را به منظور حفاظت از اطلاعات گوشی و رایانه کاربران تاکنون در دستور کار خود قرار داده است.

    با این حال باز هم گاهی متخصصان امنیت سایبری گوگل یا سایر موسسات تحقیقاتی فعال در زمینه امنیت سایبری بدافزار و ویروس‌های جدید و پنهانی را در برخی از این برنامه‌ها و نرم‌افزارها کشف می‌کنند که باعث می‌شود گوگل آنها را به سرعت از فروشگاه اینترنتی خود یعنی پلی استور پاک کند و بدین گونه مانع دسترسی کاربران بیشتری به آنها شود. هرچند که این عمل تنها صورت مساله را پاک می‌کند و کاربرانی که قبلتر آن را دانلود و نصب کرده بودند، همگی در معرض سوءاستفاده و نفوذ بدافزار مذکور قرار می‌گیرند.

    بعنوان مثال کمتر از یک ماه پیش بود که متخصصان امنیت سایبری در موسسه تحقیقاتی چک پونت به گوگل اعلام کردند که بدافزاری در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مخصوص کودکان در فروشگاه اینترنتی پلی استور گوگل وجود دارد که می‌تواند به آنها تصاویر غیراخلاقی نشان دهد. شرکت گوگل نیز بلافاصله پس از بررسی موضوع، 60 اپلیکیشن مشکوک و آلوده به این  بد افزار را از پلی استور خود حذف کرد.

    اندکی پیشتر از این هم برخی از اپلیکیشن‌های مربوط به فلاش لایت یا چراغ قوه بودند، آلوده به بدافزار بودند و گوگل باز هم بلافصله بعد از تشخیص و بررسی موضوع، آنها را از پلی استور حذف کرد.

    حالا این غول تکنولوژی آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تنها در سال گذشته 2017 میلادی به منظور حفظ اطلاعات کاربران و افزایش امنیت سایبری دستگاه‌های آنها، 700 هزار اپلیکیشن آلوده را از پلی استور خود پاک کرده است.

    آندرو آن - مدیر تولید پلی استور گوگل - در این خصوص می گوید:" ما با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به روزی همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی توانسته‌ایم که بسیاری از اپلیکیشن‌های آلوده و مشکوک را بلافاصله تشخیص داده و پاک کنیم و متاسفانه با پیش رفتن زمان، این حملات سایبری و بدافزارها هرروزه پیشرفته‌تر شده و واکنش ما نیز سریع‌تر شده است و این روند همواره ادامه خواهد داشت".

    حملات بدافزارها، باج افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال 2017 در مقایسه با سالهای گذشته به بیشترین حد خود رسیده بود، هم اکنون تحقیقات جدید صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنند که سال آینده میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته میلادی 2017نیز به اوج خود رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر