فروش بلندگوهای هوشمند چینی از گوگل بیشتر شد

عصر کالا- طبق گزارشی جدید موتور جستجوی چینی «بایدو» با پیشی گرفتن از گوگل اکنون دومین فروشنده بزرگ بلندگوهای هوشمند جهان است. بزرگترین فروشنده بلندگوی هوشمند جهان همچنان آمازون است.

فروش بلندگوهای هوشمند چینی از گوگل بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، طبق گزارش جدید موسسه «کانالیس» موتور جستجوی اینترنتی چینی «بایدو»(Baidu) اکنون با کنار زدن گوگل، دومین فروشنده بزرگ بلندگوهای هوشمند جهان به حساب می آید.

    براساس این گزارش «بایدو» با پیشی گرفتن از گوگل اکنون 17.3 درصد از بازار فروش بلندگوهای هوشمند جهان را در اختیار دارد. این شرکت در سه ماهه دوم 2019 میلادی 4.5 محموله از بلندگوهای هوشمند را بارگیری کرده است.  این آمار نشان دهنده رشد سالانه 3700درصدی است.

    طبق گزارش این شرکت آمازون همچنان بزرگترین فروشنده بلندگوهای هوشمند جهان است و 25 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. این شرکت در  سه ماهه دوم 2019 میلادی 6.6 میلیون محموله بلندگوی هوشمند بارگیری کرده است.

    گوگل نیز به عنوان سومین  فروشنده بزرگ بلندگوهای هوشمند در جهان در همین بازه زمانی4.3 میلیون محموله بارگیری کرده است.

    بلندگوهای هوشمند «بایدو» بر پلتفرم هوش مصنوعی DuerOs مبتنی هستند. عرضه بلندگوی گرانقیمت Raven H  این شرکت چندان موفقیت آمیز نبود و فروش دستگاه بسیار اندک بود. اما این شرکت اخیرا فروش مدل های ارزانتر بلندگوهای هوشمند مانند نسخه اولیه بلندگوی Xiaodu را گسترده تر کرد. این بلندگو با قیمت 12 دلار در بازار به فروش می رسد.

    همچنین طبق آمار موجود «بایدو» بزرگترین فروشنده بلندگوی هوشمند در چین نیز به حساب می آید.

    البته باید توجه داشت که «بایدو» و گوگل رقبای مستقیم یکدیگر نیستند. بایدو محصولاتش را در بازار چین می فروشد اما محصولات گوگل در تمام بازارها به غیر از چین عرضه می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر