پشتیبانی اسپیکرهای هوشمند گوگل از زبان اسپانیایی

عصر کالا- دستیار صوتی و اسپیکرهای هوشمند گوگل از امروز به زبان اسپانیایی نیز مجهز شد.

پشتیبانی اسپیکرهای هوشمند گوگل از زبان اسپانیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) که بر روی اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و ماکس به طور پیش فرض نصب شده است، از هم اکنون به پشتیبانی از زبان اسپانیایی نیز مجهز شده است و کاربران اسپانیایی زبان از این پس قادر خواهند بود با اسپیکر هوشمند گوگل خود به این زبان صحبت کرده و گجت مورد نظر نیز به آن پاسخ و واکنش نشان خواهد داد.

    از آنجا که سال گذشته 2017 میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

    اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

    بسیاری از تحللیگران برآورد کرده و بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

    کاربران برای استفاده از زبان اسپانیایی، باید به قسمت منوی گوگل هوم رفته، به تنظیمات آن مراجعه کرده و وارد بخش اولویت (Preferences) شوند. سپس زبان اسپانیایی را به جای انگلیسی انتخاب کنند.

    این قابلیت پس از درخواست خیل عظیمی از کاربران در مکزیک و اسپانیا به اسپیکرهای هوشمند گوگل اضافه شد. تحلیلگران موسسه Canalys می‌گویند انتظار دارند در سال 2018 بیش از 56.3 میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر