گوگل و آمازون تمامی سفرهایشان را به دلیل ویروس کرونا لغو کردند

عصر کالا- شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری اقدامات جدی در مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند خطرات این ویروس را کاهش دهند.

گوگل و آمازون تمامی سفرهایشان را به دلیل ویروس کرونا لغو کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارشات منتشر شده شرکت گوگل سعی دارد از سفر کارمندان خود به کشور‌های ایران، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی به دلیل بیماری جدید کرونا جلوگیری کند. همچنین آمازون از طرفی دیگر از کارکنان خود درخواست کرده تا هرگونه سفر غیر ضروری را لغو کنند. سخنگوی این شرکت طی گفتگو خود با منابع خبری تایید کرد که این سفر‌ها شامل رفت و آمد‌های داخل کشور هم می‌شود. گفتنی است که هر دو کشور از مدتی پیش سفر کارمندان به کشور چین را ممنوع کرده‌اند و گوگل تمامی شرکت‌ها و شعبه‌های خود در چین را مدتی است که موقتا تعطیل کرده است.
    تلاش گوگل و آمازون برای مقابله با کرونا

    یکی از کارمندان گوگل در شهر زوریخ سوئیس اخیرا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است. سخنگوی شرکت گوگل در صحبت‌های خود در این باره گفت: " او مدتی پیش از آن که علائم بیماری‌اش مشخص شود در دفتر مرکزی زوریخ بود ". مدیر شرکت آمازون، دیو کلارک نیز در طی ارسال یک ایمیل به کارکنان خود دستور داد تا از برقراری هرگونه تماس و برنامه‌ریزی که به انجام یک سفر منجر می‌شود خودداری کنند. این قوانین قرار است تا آخر ماه آپریل باقی بمانند و در آن زمان با توجه به شرایط جهانی دستوری دیگر صادر شود. این در حالی است که شرکت آمازون خود یکی پر سفرترین شرکت‌های جهان است که در سال 2017 بیش از 220 میلیون دلار سفر انجام داده بود.

    گوگل و آمازون تمامی سفرهایشان را به دلیل ویروس کرونا لغو کردند

    شرکت آمازون همچنین هر نوع مصاحبه شغلی برای استخدام را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و متقاضیان از طریق تماس تصویری می‌بایست با این شرکت ارتباط برقرار کنند. گفتنی است که در حال حاضر بیش از 83 هزار مورد از بیماری کرونا در سراسر دنیا وجود دارد که کشور چین بیشتر پرونده‌ها را در خود جای داده است. این بیماری حالا در کشور‌هایی مانند ژاپن و کره جنوبی حدود 2300 نفر را به خود مبتلا کرده و 13 نفر از این افراد فوت کرده‌اند. طی شیوع این ویروس، دنیای فناوری با شرایط سختی مواجه شد. خیلی از فروشگاه‌های فناوری در سراسر دنیا تعطیل شدند و خیلی از کنفرانس‌ها و مراسم نیز لغو شدند. شرکت‌هایی مانند آمازون، ZTE، سونی نیز کنفرانس F8 برنامه نویسان را رها کردند و اعلام کردند که سال جاری در این مراسم حضور نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر