همکاری گوگل با نوکیا برای اینترنت هواپیماها

عصر کالا- شنیده‌ها حاکی است گوگل قصد دارد با همکاری نوکیا، اتصال مسافران هوایی در هواپیما به اینترنت بی‌سیم وای فای را فراهم کرده و گسترش بخشد.

همکاری گوگل با نوکیا برای اینترنت هواپیماها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت وی تری، گفته می‌شود که شرکت گوگل، این غول تکنولوژی آمریکایی در حال گفت‌وگو و مذاکره با نوکیا، به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای جهان و پیشگامان در عرصه برقراری اینترنت است تا بتواند فناوری راه‌اندازی و دسترسی به اینترنت بی‌سیم وای فای را در داخل کابین تمامی هواپیماهای جهان فراهم بیاورد.

    البته در حال حاضر نیز امکان دسترسی مسافران به اینترنت وای فای در برخی از هواپیماهای شمار اندکی از ایرلاین‌های جهان وجود دارد اما هنوز این فناوری فرا گیر نشده و در تمامی هواپیماهای ایرلاین‌های مختلف جهان وجود ندارد.

    گوگل که همواره در تلاش بوده است دسترسی کاربران را به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، دستگاه‌های الکترونیکی و حضور در فضای مجازی تسهیل کند، حالا می‌خواهد یکی از بزرگترین درخواست‌های مسافران محلی و بین‌المللی هوایی را تحقق بخشد، چراکه سفرهای هوایی بخصوص در مسافت‌های طولانی برای عده بسیاری از مردم، سخت، دشوار و طاقت فرساست چراکه آن‌ها به دلیل قطع آنتن‌دهی شبکه‌های موبایل و همچنین مسائل امنیتی هواپیما، قادر نیستند از موبایل خود برای برقراری تماس با دیگران و همچنین سرویس‌های آنلاین و اینترنتی استفاده کنند. بنابراین وجود یک شبکه اینترنت بی‌سیم داخل کابین که برای امنیت هواپیما و سلامت سرنشینانش مشکلی ندارد، امری ضروری می‌کند تا مسافران در این مدت زمان طولانی، سرگرم شده و با کوچک‌ترین مساله‌ای کلافه نشوند.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بلومبرگ، همکاری گوگل با غول اپراتوری دنیا یعنی نوکیا می‌تواند گام بسیار مثبت، سازنده و بزرگی برای پیشرفت در حوزه فناوری و صنعت هوانوردی جهان به شمار بیاید. این همکاری همچنین سهام این دو غول تکنولوژی را نیز افزایش خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر