امکان جستجوی ایموجی در جی بورد از طریق ترسیم با انگشت فراهم شد

عصر کالا-کیبورد جی‌بورد گوگل حالا به شما امکان می‌دهد که به کمک ترسیم با انگشتان خود، شکلک‌های ایموجی مورد نظرتان را جستجو کنید.

امکان جستجوی ایموجی در جی بورد از طریق ترسیم با انگشت فراهم شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، گوگل امروز نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن صفحه‌کلید محبوب جی‌بورد خود را با یک سری قابلیت جدید و جذاب به‌روزرسانی کرد. این تغییرات بر اساس خبرهایی که اخیرا گوگل در مورد هوش مصنوعی و هنر اعلام کرده بود، در اپلیکیشن مورد بحث اعمال شده‌اند.

    هنگامی که گوگل برای اولین بار نسخه‌ی آی‌اواس جی‌بورد را در اواخر ماه می منتشر کرد، این اپلیکیشن از قابلیتی بسیار کاربردی به نام جستجوی یکپارچه‌ی داخلی بهره می‌برد و کاربران علاوه بر امکان جستجوی اطلاعات در گوگل، امکان یافتن تصاویر متحرک گیف و شکلک‌های ایموجی را هم در اختیار داشتند. جی‌بورد در ابتدا در ماه دسامبر برای اندروید منتشر شد و در واقع جایگزینی برای اپلیکیشن صفحه‌کلید گوگل شد.

    اپلیکیشن جی بورد گوگل حالا به محض نوشتن متن آن را به زبان دلخواه شما ترجمه می کند
    پیش از این گوگل از برخی فناوری‌های هوشمند مرتبط با یادگیری ماشینی در اپ جی‌بورد استفاده کرده بود و حالا با جدیدترین به‌روزرسانی اعمال‌شده روی این کیبورد، گوگل مرزهای بین خلاقیت‌های انسانی و ماشینی را بیش از پیش از بین برده است.

    حال اگر شما بخواهید یک شکلک ایموجی در پیام‌های خود اضافه کنید، اپلیکیشن جی‌بورد این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از طریق جعبه‌ی جستجوی ایموجی و ترسیم یک نقاشی ساده با انگشتان خود، شکلک مورد نظر را بیابید.

    در حال حاضر هنوز نمی‌دانیم استفاده از این روش جدید برای یافتن ایموجی‌های مورد نظر، در مقایسه با روش جستجوی معمولی تا چه حد سریع‌تر عمل می‌کند. البته شاید سرعت تنها دلیل اضافه شدن این قابلیت جدید به جی‌بورد نباشد؛ بلکه گوگل به دنبال آن است تا نمونه‌ای کاربردی از فناوری‌های مرتبط با یادگیری ماشینی خود را در قالب یک اپلیکیشن به‌صورت عمومی به کاربران ارائه دهد.

    ماه گذشته شرکت گوگل یک آپدیت جدید برای اپلیکیشن پیام‌رسان Allo معرفی کرد. این به‌روزرسانی با ترکیب آثار هنری کاربران و شبکه‌های عصبی می‌تواند تصاویر سلفی را به‌طور خودکار به استیکر تبدیل کند. پیش از این نیز گوگل از AutoDraw رونمایی کرده بود. AutoDraw یک آزمایش مبتنی بر هوش مصنوعی است که به همه‌ی افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند بر اساس طرح‌های ساده‌ی خانگی، نقاشی‌هایی با جزئیات بالا بکشند.

    غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی همچنین به دنبال آن است که امکان ایجاد نقاشی را در رایانه‌ها فعال کند. البته این نقاشی‌ها به نحوی کشیده خواهند شد که به نقاشی‌های ترسیم‌شده توسط انسان‌ها شباهت داشته باشند، نه به نقاشی‌های کامپیوتری امروزی.

    درهرحال اکنون اپلیکیشن جی‌بورد به‌صورت هوشمند کلماتی که کاربر احتمالا قصد نوشتن آن‌ها را دارد، به وی پیشنهاد می‌کند. البته نباید فراموش کنیم که فناوری پیشنهاد کلمات به‌صورت هوشمند و بر اساس عادت‌ نوشتاری هر کاربر، در اپلیکیشن‌های محبوب و قدرتمند دیگری چون سوئیفت‌کی نیز ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که اپ صفحه‌کلید سوئیفت‌کی سال گذشته توسط کمپانی مایکروسافت خریداری شد و اکنون زیر پرچم ردموندی‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    قابلیت جدید اضافه‌شده به کیبورد جی‌بورد اکنون فقط برای زبان‌ انگلیسی در دسترس قرار گرفته است؛ ولی گوگل به این مورد اشاره داشته که پشتیبانی از زبان‌های بیشتر برای این ویژگی جدید به‌زودی به جی‌بورد اضافه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر