تفاوت سرعت حافظه داخلی در هوآوی P۱۰

عصر کالا- پرچمدار اخیر هوآوی موسوم به P۱۰ که با حافظه های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود از راه نرسیده خبرساز شده است. چیزی که این روزها پیرامون این گوشی مطرح می شود تفاوت سرعت حافظه در نمونه های مختلف است.

تفاوت سرعت حافظه داخلی در هوآوی P۱۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک،  سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در موبایل P10 یکسان نیست و ظاهرا شرکت هوآوی برای بازارهای مختلف از چیپ های حافظه متفاوتی استفاده کرده است.

    تعدادی از کاربران این گوشی با استفاده از نرم افزاری موسوم به «Androbench 5.0» سرعت حافظه داخلی P10 را بررسی کرده اند. یافته های عددی در این زمینه بسیار عجیب به نظر می رسد. عده از کاربران در این بنچمارک سرعتی حدود 700 مگابایت بر ثانیه را ثبت کرده اند؛ حال آنکه گروهی دیگر به سرعت های 500، 400 و حتی 300 مگابایت دست یافته اند.

    این تست سرعت نشان از بهره گیری شرکت هوآوی از چیپ های حافظه داخلی متفاوت دارد. این کمپانی در برخی مدل های P10 از چیپ UFS 2.1 استفاده کرده است. در نتیجه تعدادی از کاربران سرعت 700 مگابایت بر ثانیه را تجربه می کنند. در مقابل کاربرانی که گوشی آنها به چیپ UFS 2.0 مجهز است سرعتی بیش از 500 مگابایت بر ثانیه را مشاهده نمی کنند. در بین ضعیف ترین دسته مربوط به گوشی هایی است که از حافظه eMMC 5.1 برخوردارند. این دسته سرعتی پایین تر از 300 مگابایت بر ثانیه را برای خواندن اطلاعات داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر