گوگل از تغییرات جدیدی در نحوه نمایش نتایج جستجوگر خود خبر داد

عصر کالا- گوگل به تازگی تصمیم گرفته که در نحوه تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران توسط سرویس جستجوی خود تغییراتی اعمال کند. در همین راستا غول موتورهای جستجو از این پس نتایج جستجوهای کاربران را بسته به محل سکونت آن ها شخصی سازی می کند.

گوگل از تغییرات جدیدی در نحوه نمایش نتایج جستجوگر خود خبر داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، تا پیش از این تغییر، نتایج جستجوی کاربر بر مبنای کد کشوری که در انتهای آدرس وبسایت جستجوی گوگل وارد شده بود شخصی سازی می شد. به عنوان مثال با ورود به سایت google.de نتایج محلی مرتبط با کشور آلمان برایتان به نمایش در می آمد. اما با تغییرات اعمال شده توسط گوگل، دیگر انجام این کار ممکن نیست و گوگل با تشخیص موقعیت جغرافیایی شما، نتایج را بسته به دیتابیس کشوری که در آن سکونت دارید محدود می کند.

    این یعنی دیگر نمی توانید با اضافه کردن کد کشورهای مختلف به انتهای آدرس گوگل نتایج مربوط به آن ها را مشاهده کنید، بلکه برای تغییر دیتابیس جستجو می بایست به تنظیمات گوگل مراجعه کرده و کشور مد نظرتان را به طور دستی تغییر بدهید.

    به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا همین رویه را برای سایر سرویس هایش نیز پیاده سازی کند. همچنین تغییرات یادشده بر سیاست های گوگل در قبال کشورهایی که برخی نتایج و سرویس های خود را در آن ها مسدود کرده نیز تأثیری نخواهد گذاشت. این بدان معناست که کاربران کشورهای تحریم شده حتی در صورت تغییر کشور خود در منوی تنظیمات، باز هم نمی توانند به محتوای مسدود یا سانسور شده توسط گوگل دسترسی پیدا کنند.

    هدف گوگل از پیاده سازی این سیستم ارائه تجربه ای یکپارچه و منسجم از جستجو به آن دسته از کاربرانی بوده که دائما میان کشورهای مختلف در رفت و آمد هستند. در واقع با این تغییر تفاوتی نمی کند که در کجا حضور داشته باشید، هر جا که آدرس google.com را در مرورگر وارد کنید نتایج جستجو بسته به محل سکونت برایتان شخصی سازی می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر