اعلام رسمی ممنوعیت قردادهای کلان با شرکت «هوآوی» از سوی آمریکا

عصر کالا- دولت آمریکا روز گذشته -چهارشنبه- سند قوانین مرتبط با ممنوعیت رسمی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چین مانند «هوآوی» در عقد قرارداد با بازارهای آمریکا را منتشر کرد.

اعلام رسمی ممنوعیت قردادهای کلان با شرکت «هوآوی» از سوی آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، دولت آمریکا روز گذشته- چهارشنبه- در ادامه تنش‌های تجاری با چین، با انتشار سند قانونی، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی این کشور از جمله شرکت «هوآوی» را رسما از عقد قرارداد با بازارهای آمریکا منع کرد.

    این قوانین موقت، از 13 ماه آگوست، هر یک از آژانس‌های فدرال آمریکا را از دریافت هر نوع تجیهزات ارتباطی یا تکنولوژی از شرکت‌های چینی منع خواهد کرد.

    در حقیقت این قوانین در راستای اجرای ممنوعیت مندرج در قانون دفاع است که گنگره پیش از این در سال جاری با آن موافقت کرده است.

    این سند بر جواز اعطای معافیت‌هایی در شرایط مشخص به مدت 2 سال از سوی آژانس فدرال یا در حالات دیگر توسط مدیر دستگاه‌های اطلاعات ملی تصریح می‌کند.

    انتشار این قوانین، حلقه جدید کمپین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال محدودیت‌هایی بر شرکت هوآوی به شمار می‌رود. مقام‌های آمریکایی تأکید می‌کنند که این گروه چینی با دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور در ارتباط است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر