گوشی های هوشمند مخرب‌ترین تولیدات انسان برای محیط زیست

عصر کالا- بررسی های انجام شده توسط دانشگاه مک مستر کانادا نشان می دهد پایگاه های داده و گوشی های هوشمند در میان مخرب ترین تولیدات انسان برای محیط زیست تا سال ۲۰۴۰ خواهند بود.

گوشی های هوشمند مخرب‌ترین تولیدات انسان برای محیط زیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این بررسی به تحلیل تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر جهان اطراف ما پرداخته و نشان می دهد محصولات فناوری بیش از حد تصور قبلی موجب تصاعد و انتشار گازهای گلخانه ای می‌شوند و لذا برای محیط زیست بسیار مضر هستند.

    تحقیق یادشده حاکیست تا سال 2020 گوشی های هوشمند به خطرناک ترین وسیله الکترونیکی مورد استفاده بشر برای محیط زیست مبدل می شوند و میزان تصاعد گازهای گلخانه ای توسط آنها از لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند فراتر می رود.

    اگر چه گوشی های هوشمند در حین فعالیت برق کمی مصرف می کنند، اما 85 درصد از فرایند تولید گازهای گلخانه ای از این گوشی ها مربوط به زمان تولید آنهاست. عمر باتری کوتاه این گوشی ها هم به خرید مکرر مدل های جدید گوشی می انجامد. مادربردهای گوشی های هوشمند و تراشه های به کار رفته در تولید آنها هم حاوی فلزات سختی است که تولید آنها به صرف انرژی بالا و سرمایه گذاری فراوان نیاز دارد.

    در حال حاضر محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها عامل 1.5 درصد از موارد مربوط به گرمایش کره زمین هستند، اما با تداوم روند فعلی این رقم در سال 2040 به 14 درصد افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر