یک مقام مسئول خبر داد؛

ناهماهنگی سامانه‌ها در رفع مشکل رجیستری شماره سریال‌های تکراری موبایل

عصر کالا- غروری رام گفت: مشکل شماره سریال‌های تکراری ماه هاست که شرکت‌های واردکننده و به تبع آن خریداران را دچار مشکل کرده است.

ناهماهنگی سامانه‌ها در رفع مشکل رجیستری شماره سریال‌های تکراری موبایل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین غروری رام رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی  گفت: با افزایش شکایت مردمی از دفاتر خدمات پس از فروش و اتحادیه ها و مراجعه روزافزون خریدارن نگران موبایل‌هایی که شماره سریالشان قبلا رجیستر شده، از سازمان های ذیربط خواست کردیم تا این مشکل را در سریع ترین زمان ممکن حل کنند.
    غروی با اشاره به ناهماهنگی سامانه‌ها در رفع مشکل رجیستری شماره سریال‌های تکراری گفت: متاسفانه به دلیل شرایط تحریم و عدم ارتباط مستقیم با برندها و در نتیجه دریافت شماره سریال های بعضاً اشتباه از سوی فروشندگان خارجی، مشکل شماره سریال‌های تکراری ماه هاست که شرکت‌های واردکننده و به تبع آن خریداران را دچار مشکل کرده است.

    رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: مشکلی که می‌تواند به سادگی و با همدلی و هماهنگی مسئولین رفع شود، اما متاسفانه اقدامات لازم علی رغم پیگیری ها و اطلاع رسانی های مستمر انجمن واردکنندگان موبایل به ذینفعان قانون گذار و مجری برای حل آن صورت نگرفته است.

    او افزود: این مشکل صدمات فراوانی را در سه جنبه به ذینفعان وارد آورده است. ابتدا شرکت‌های واردکننده‌ای که تعداد انگشت شماری از گوشی‌های وارداتی شان قبلاً توسط یک واردکننده دیگر به اشتباه و سهواً رجیستر شده و هم اکنون به دلایل فنی و سامانه ای نمی توانند هزاران دستگاه از کالای دیگرشان که هیچ موردی بابت ثبت ندارد را رجیستر کنند. این موضوع ضررهای مالی سنگینی را به ایشان تحمیل کرده است و باعث هدر رفت سرمایه ایشان گردیده است.رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: ثانیاً عدم رفع این مشکل باعث اختلاف میان شرکت‌ها شده است چراکه بر أساس درخواست قانون گذار شرکت‌های رقیب برای حل این مشکل باید با یکدیگر همکاری کنند که با توجه به رقابت بین این شرکت‌ ها و عملاً نبود الزام قانونی برای کمک به یکدیگر، نمی‌توان از آنها انتظار همکاری متقابل را داشت و در آینده بی شک شاهد تخلف برخی از شرکت‌ها به خاطر ایجاد این رویه غلط و خلا قانونی خواهیم بود.

    او گفت: ثالثاً با ایجاد این رویه غلط در جائی که قبلاً، سهواً سریالی که متعلق به خود ایشان نبوده است را به دلیل اطلاعات غلط دریافتی ثبت کرده اند، حالا به دلیل اینکه بر أساس رویه فعلی مشکل خود را حل کنند،  به تقصیر سریال های دیگر را که باز متعلق به خودشان نیست را از فروشنده درخواست می کنند تا  بتوانند کالاهای انبوه خود را که به دلیل تعدادی از سریال های اشتباه و قبلاً ثبت شده قابل رجیستر شدن نیست را رجیستر و کالاهای خود را به فروش برسانند.
    تذکرات متعدد به مسئولین ذیربط جهت حل این مشکل

    رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن اشاره به تذکرات متعدد به مسئولین ذیربط جهت حل این مشکل گفت: چندین بار به مسئولین سامانه همتا و سامانه جامع تجارت اعلام کرده ایم که باید چاره ای برای این معضل اندیشیده شود. حتی راه حل هایی را نیز ارائه داده ایم به عنوان مثال ایجاد کارتابل حقوقی برای شرکت‌ها، دادن مهلت حداکثر سه روزه به واردکننده ای که شرکت دیگری مدعی شده است سریال ایشان به اشتباه توسط ایشان ثبت شده و اقلاً امکان ثبت و رجیستر شدن سریال هائی که در یک محموله وارداتی دچار مشکل نیستند.

    غروی بیان کرد: عدم رسیدگی به موقع و رفع این خلا قانونی باعث بروز تخلفاتی در آینده خواهد شد که تبعات آن علاوه بر شرکت‌های واردکننده، خریداران و فروشندگان را بیشتر متضرر خواهد کرد، کما اینکه در حال حاضر نیز چنین اتفاقی در حال رخ دادن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر