کمپانی تولیدکننده موبایل های لوکس Vertu برای بار سوم فروخته شد

عصر کالا- کمپانی تولیدکننده موبایل های لوکس و دست ساز Vertu برای بار سوم به فروش رسید! این شرکت بریتانیایی که در سال ۱۹۹۸ توسط نوکیا بنا گردید، در سال ۲۰۱۲ ضمن حفظ ۱۰ درصد از سهام توسط شرکت فنلاندی، به کمپانی خصوصی EQT VI فروخته شد.

کمپانی تولیدکننده موبایل های لوکس Vertu برای بار سوم فروخته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ بعد از گذشت سه سال Vertu مجدداً واگذار شد و در اختیار مجموعه شرکت های Godin Holdings در منطقه هنگ کنگ قرار گرفت. اما حالا رسانه Telegraph از سومین مورد فروش سازنده موبایل های لوکس خبر می دهد.

    بر این اساس گفته می شود «هاکان اوزان» یکی از تجار تبعید شده ی ترکیه ای با قیمت 50 میلیون پوند (معادل با 61 میلیون دلار) شرکت مورد بحث را به تصاحب خودش در آورده است.

    گفتنی است هاکان که یکی از فرزندان خانواده و از مدیران سابق گروه تجاری اوزان (مالک چند بانک، نیروگاه، رسانه تصویری و اپراتور موبایل در ترکیه) است که در پی بدهکاری چند میلیارد دلاری به دولت و شرکت هایی مانند نوکیا و موتورولا، در سال 2004 محکوم و فوراً متواری شد.

    با همه این تفاسیر نمی توان خریداری Vertu را به عنوان رهایی از مشکلات مالی خانواده اوزان قلمداد کرد، چراکه این کمپانی به ارائه دیوایس های اندرویدی تاریخ مصرف گذشته و میان رده با قیمت های گزاف و لوکسی مشهور است که وضعیت چندان مطلوبی هم در بازار ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر