چین و هند؛ فرشته نجات بازار موبایل!

عصر کالا- کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرده‌اند که بازار جهانی فروش موبایل به لطف مشتریان چینی و هندی هم چنان پابرجا مانده است.

چین و هند؛ فرشته نجات بازار موبایل!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، آمار و گزارش‌های منتشر شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بازارهای جهانی فروش موبایل به شدت دچار رکود شده اند به گونه‌ای که رشد آنها در بسیاری از مناطق و کشورهای جهان منفی گزارش و اعلام شده است.

    به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت، این وضعیت در طول یک سال اخیر تحت تاثیر تحریم و محدودیت های وضع شده توسط دولت آمریکا علیه هواوی و همچنین تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، با شدت بسیار بیشتری روبرو شد.

    حالا آنها با بررسی و تحلیل داده‌های آماری به دست آمده به این نتیجه رسیدند که بازار جهانی فروش موبایل تنها به لطف تقاضای مشتریان و کاربران چینی و هندی همچنان زنده و پابرجا باقی مانده است.

    بدون شک مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال 2018 میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته است که نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

    با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات و نگرانی‌های امنیتی را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

    اما حالا به نظر می رسد که روند رشد و سودآوری صنعت تولید موبایل همه مرهون رشد بالای خرید و تقاضای گوشی های هوشمند توسط مشتریان چینی و هندی بوده است.

    بازار چین و هند با توجه به جمعیت بالا و تنوع در سلایق کاربران، همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای تولیدکنندگان موبایل برخوردار بوده اند.  

    بر اساس این گزارش، فروش برخی از برندهای چینی همچون تکنو، ریل‌می، هواوی، وان پلاس و شیائومی در این بازارها بسیار خوب و قابل قبول بوده است چراکه به باور آنها، این شرکت‌ها گوشی‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار را تولید و عرضه کرده‌اند که نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و کاربرانی که قدرت خرید بالایی نداشتند، را به خود جلب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر