دو برند جدید گوشی از شنبه رجیستر می شوند

عصر کالا- در ادامه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه دو برند نوکیا و هواوی از شنبه ۱۹ اسفند ماه در لیست گوشی های مشمول این طرح قرار می گیرند.

دو برند جدید گوشی از شنبه رجیستر می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر،به دنبال اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه وارداتی در کشور دو برند نوکیا و هواوی از روز شنبه 19 اسفند ماه مشمول اجرای این طرح قرار می گیرند و خریداران این گوشی ها از این تاریخ باید پس از خرید از صحت اصالت گوشی مطمئن شده و مطابق با دستورالعمل رجیستری نسبت به فعال سازی و ثبت گوشی خود در شبکه ارتباطی کشور اقدام کند.
    بر اساس اعلام پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارندگان گوشی های نوکیا و هوآوی تا پایان ساعت 24 روز 18 اسفند ماه مشمول اجرای این طرح نمی شوند و گوشی آنها حتی بدون ثبت شناسه در شبکه ارتباطی کشور سرویس می گیرد اما از بامداد روز 19 اسفند ماه ورود هر گونه گوشی از این دو برند مشمول رجیستری شده و باید ثبت شناسه آن صورت گیرد، در غیر این صورت پس از یک ماه از زمان اعلام شده سرویس دهی این گوشی ها از شبکه خارجی می شود.
    پیش از این طرح رجیستری از آذر ماه امسال برای 5 برند آیفون، موتورلا، گوگل پیکسل، بلک بری و ال جی اجرایی شده است و گوشی هایی که بر اساس زمان بندی اعلام شده شناسه آنها در شبکه گمرک و شبکه ارتباطی کشور مطابقت داده نشد از دسترس خارج شده است.
    آخرین آمار رگولاتوری از قطع حدود 50 هزار گوشی در راستای اجرای طرح رجیستری حکایت دارد. در همین حال گفته می شود که از 26 اسفند ماه نیز دو برند سونی و تکنو به این طرح افزوده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر