رئیس انجمن واردکنندگان موبایل مطرح کرد:

رونق گرفتن بازار گوشی‌های ارزان قیمت با کاهش قدرت خرید

عصر کالا- رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم اکنون بیشتر گوشی‌های ارزان قیمت در بازار معامله می‌شود. علاوه بر این، دیگر مردم کمتر گوشی‌های خود را به روز می‌کنند و تا مجبور نشوند تلفن همراه خود را تغییر نمی‌دهند.

رونق گرفتن بازار گوشی‌های ارزان قیمت با کاهش قدرت خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایلنا، حسین غروی رام در خصوص وضعیت بازار موبایل گفت: با اجرای طرح رجیستری این نگرانی وجود داشت که بازار با کمبود کالا روبرو شود اما انجمن در جلسات مختلفی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صمت داشت این اطمینان را داد که بازار را تامین خواهد کرد که خوشبختانه توانستیم به این تعهد خود عمل کنیم.

    وی ادامه داد: توانستیم در هفته‌های آخر مرداد بازار را به تعادل برسانیم و در شهریور با مازاد کالا مواجه شدیم و اکنون هم انواع مختلف گوشی تلفن همراه در بازار بیش از نیاز موجود است و هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت در خصوص آخرین وضعیت قیمت موبایل در بازار گفت: قیمت هر کالا بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن موجودی در بازار است، پس از آن قیمت ارز و رقابت در بازار است که در چند هفته اخیر تمامی این شاخص‌ها در بازار به طور کامل وجود داشته و قیمت‌ها به تعادل رسیده است.

    غروی رام ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم اکنون بیشتر گوشی‌های ارزان قیمت در بازار معامله می‌شود. علاوه بر این، دیگر مردم کمتر گوشی‌های خود را به روز می‌کنند و تا مجبور نشوند تلفن همراه خود را تغییر نمی‌دهند. از طرف دیگر در کالاهایی که مبتنی بر تکنولوژی است گذر زمان باعث کاهش ارزش آن می‌شود پس واردکنندگان با احتیاط بیشتری گوشی‌های رنج متوسط و گران قیمت را وارد می‌کنند.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در رویه جدید دیگر انحصار در واردات وجود ندارد و هر فردی به شرط داشتن شرایط لازم می‌تواند تلفن همراه وارد کند، رقابت سختی در بین واردکنندگان شکل گرفته است. اکنون علاوه بر اینکه اعضای ما سعی می‌کنند کالای خود را به کمترین قیمت عرضه کنند در بخش‌های جانبی همچون گارانتی و خدمات پس از فروش نیز تلاش دارند با طرح‌های جدید و خلاقانه مشتریان را جذب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر