کی‌بورد یا ابزار جاسوسی؟!

عصر کالا- بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از اپلیکیشن‌های مخصوص کی‌بورد که در فروشگاه پلی استور گوگل هم موجود بوده‌اند، اطلاعات بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر را رصد می‌کنند.

کی‌بورد یا ابزار جاسوسی؟!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بنابر گزارش‌های منتشر شده و طبق گفته یکی از توسعه‌دهندگان موسم به GOMO Dev، تعدادی از اپلیکیشن‌ها نظیر GO Keyboard که در فروشگاه اینترنتی پلی استور گوگل هم موجود هستند، قادر خواهند بود به حریم شخصی و خصوصی کاربرانشان نفوذ کرده و اطلاعات آنها را رصد کنند.

    این اپلیکیشن ها بالغ بر 200 میلیون کاربر داشته و این امر می تواند حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از افراد را به شدت تهدید کند. کاربران به محض آنکه یکی از این اپلیکیشن‌های کی‌بورد را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنند، تمامی اطلاعات کاربر قابل دسترسی و انتقال خواهد بود. نکته جالب اینجاست که در نظرسنجی سال 2016، این اپلیکیشن‌ها در 20 کشور جهان جزو بهترین اپلیکیشن‌ها شناخته شده بودند.

    بر اساس گزارش‌های موجود، این گونه اپلیکیشن‌ها نظیر GO Keyboard اطلاعاتی مانند نسخه سیستم عامل اندروید گوشی همراه کاربران، اکانت ایمیل گوگل، سال ساخت و مدل گوشی و سایز صفحه نمایش گوشی کاربران را به سرورهای خود ارسال کرده و انتقال می‌دهد.

    در حال حاضر، گوگل از این اتفاق مطلع شده است و به زودی طبق قوانین و مقررات موجود در پلی استور گوگل، با آنها برخورد کرده و این مساله را پیگیری خواهد کرد. اما در صورتی که شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که این گونه اپلیکیشن ها را دانلود و نصب کرده‌اید، بهترین کار ممکن در این موقع آن است که برنامه‌های مذکور را هر چه سریعتر از گوشی خود حذف کنید.

    بیشتر این اپلیکیشن‌ها ایموجی و شکلک‌هایی به کاربران ارائه می دهند که بسیار جذاب و جالب است اما به خاطر داشته باشید که این امر تنها برای کشاندن کاربران به سوی برنامه‌های مخرب و آلوده خود بوده است. این اپلیکیشن‌ها بطور رایگان قابل دانلود، نصب و راه‌اندازی بوده‌اند و طبق آمار، سرور دو عدد از این اپلیکیشن‌ها در چین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر