تولید باتری جدیدی که تحت هیچ شرایطی منفجر نخواهد شد

عصر کالا- در حال حاضر، بسیاری از دستگاه ها و گجت های الکترونیکی موجود در بازار از باتری های لیتیوم-یونی بهره می برند که علی رغم مزیت هایی که برای این باتری ها عنوان شده است، از یک نقطه ضعف بزرگ نیز رنج می برند که آن احتمال ترکیدن و یا همان انفجار است.

تولید باتری جدیدی که تحت هیچ شرایطی منفجر نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از تک شات, اتفاقی که از چند سال پیش تا کنون خبرهای مربوط به آن، در فضای وب منتشر می شد و اخیراً نیز به دلیل تعدد این انفجارها در گوشی های گلکسی نوت 7 سامسونگ، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. مسئله ای که نگرانی کاربران محصولات هوشمند را به دنبال داشته و همین مسئله، متخصصان کمپانی های فعال در این عرصه را به چاره اندیشی در این رابطه وادار کرده است.

    اما امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می دهد احتمالاً در آینده ای نزدیک، دیگر خبری از انفجار باتری دستگاه های هوشمند نخواهد بود چرا که اخیراً محققان نیروی دریایی ارتش آمریکا موفق به تولید باتری نیکل-زینکی شده اند که نه تنها از عملکردی مشابه با باتری های لیتیوم-یونی برخوردار است، بلکه تحت هیچ شرایطی منفجر نخواهد شد.

    در واقع، زینک به دلیل ویژگی های خود بیشتر در باتری های یک بار مصرف و آن هایی که از قابلیت شارژ مجدد بهره نمی بردند، مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما محققان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا موفق به حل این مشکل شدند به طوری که با تولید یک اسفنج سه بعدی بر روی آنود زینک، مشکل جریان را بر طرف کرده و مانع از شکل گیری دندریت شدند.

    به گفته محققان، مراحل توسعه این باتری به پایان رسیده و این یعنی، در آینده ای نزدیک شاهد ورود این باتری های پیشرفته و ایمن به بازار خواهیم بود. دستاوردی که می تواند نه تنها برای دستگاه های هوشمند، بلکه در عرصه نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر