جدیدترین آمار ترابردپذیری موبایل اعلام شد

عصر کالا- مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عدد ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد از ابتدای سال جاری، از کاهش تعداد درخواست‌ ترابردپذیری و ترابردهای موفق در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

جدیدترین آمار ترابردپذیری موبایل اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) در طول سال‌ها درگیر اما و اگرهایی بود که درنهایت از سال 1395 اجرایی شد. به موجب این طرح، شرایطی فراهم می‌شود که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کنند. البته فرآیند ترابرد شرایط خاص خود را دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود.

    احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

    در این راستا، سیدمحمد امامی - مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری - در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه اظهار کرد: ترابردپذیری از تیرماه سال 95 به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از یک شهریور 1395 تاکنون، یک میلیون و 270 هزار و 698 ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.

    تعداد درخواست‌های حقیقی دو میلیون و 94 هزار و 561،  درخواست‌های حقوقی 22 هزار و 624 عدد بوده و 9790 نفر انصراف دادند. درمجموع تعداد کل درخواست‌های ترابردپذیری مشترکان حقیقی و حقوقی و انصرافی دو میلیون و 126 هزار و 975 عدد بوده است. همچنین تعداد 619 هزار و 63 درخواست هم به‌دلایل کدهای ریجکشن از جمله عدم احراز هویت و قبض و برابر نبودن خطوط اعتباری و دائمی و مواردی از این دست رد شده است.

    امامی درباره ورودی ترابردپذیری به هر یک از اپراتورها بیان کرد: 617 هزار و 398 ورودی از سایر اپراتورها به همراه اول، 599 هزار و 384 ورودی به ایرانسل و 53 هزار و 916 ورودی به رایتل صورت گرفته است. البته این آمار ملاک رتبه‌بندی اپراتورها نیست، ممکن است یک اپراتور درخواست بیشتری داشته باشد اما به دلایل کدهای ریجکشن، ترابرد آن‌ها رد شده باشد.

    وی با اشاره به ترابردهای موفق سالیانه صورت‌گرفته بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال 95، 93 هزار و 69 مورد ترابرد،  در سال 96، 501 هزار و 551 ترابرد، در سال 97، 499 هزار و 695 ترابرد و در سال 98 تا کنون نیز 176 هزا و 383 ترابرد صورت گرفته است و با توجه به آمار سال‌های گذشته، به نظر تعداد درخواست‌های ترابرد رو به کاهش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر