مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل

عصر کالا- به تازگی متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی اعلام کرده اند که تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS مشکلات امنیتی جدی دارند.

مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،بر اساس گزارشی که متخصصان گروه پاسخگویی حوادث رایانه ای (CERT) ارائه داده اند بسیاری از وسائل الکترونیکی نظیر گوشی های هوشمندی که مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS هستند، دارای یک سری مشکلات جدی امنیتی هستند که هکرها و مجرمان سایبری از طریق این آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی همچون بلوتوث و برخی دیگر از اتصالات موبایلی می توانند دسترسی کاملی به اطلاعات موجود و ذخیره شده در گوشی های هوشمند داشته باشند.

    طبق آنچه که در این گزارش ها آمده است، به نظر می رسد که در رمزگذاری داده ها به هنگامی که اطلاعات در حال انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر هستند، مشکل بوجود می آید  و این بدان معناست در صورتی که یک هکر در ارتباطات بلوتوثی دو دستگاه ناشناس حضور داشته باشد، می تواند به اطلاعات و داده های رد و بدل شده این دو کاربر قربانی دسترسی داشته باشد.

    به گفته این متخصصان، این مشکل امنیتی حتی در صورت ارسال و دریافت کدهای امنیتی برای احراز هویت کاربران و دستگاه‌هایشان نیز وجود دارد.

    آنها بر این باورند که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تبلت و موبایل هایی که دارای تراشه پردازنده های اینتل، برودکام و کوالکام هستند، با چنین مشکلی مواجه هستند.

    همچنین این متخصصان به کاربران توصیه و تاکید کرده اند کسانی که به روزرسانی های امنیتی را به موقع دریافت، نصب و دانلود می کنند، از چنین خطری مصون خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر