عیدانه‌های دیجیتالی

عصر کالا- چند روز بیشتر تا پایان سال باقی نمانده و این روزها همه در تکاپو برای استقبال از نوروز و سال جدید هستند.

عیدانه‌های دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان و در همهمه‌های روزهای پایانی، عیدانه‌هایی که باید به عزیزانمان بدهیم بی‌شک فراموش نمی‌شود؛ عیدانه‌هایی که جدا از صرف وقت و هزینه بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که ایجاد می‌کنند این است که چه بخریم. در عصری که در آن زندگی می‌کنیم تکنولوژی با سرعتی هرچه تمام‌تر در حال پیشروی است و به تبع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هر روز شاهد تغییرات بزرگی در دنیای فناوری هستیم که بیشتر آنها در راستای زندگی راحت بشریت است. به همین سبب روز به روز نه فقط متخصصان و کارشناسان، بلکه افراد عادی هم مشتاق شنیدن اخبار تکنولوژی و پیشرفت‌های مربوط به آن هستند تا بدانند چه فناوری‌های نوینی ظهور کرده تا زندگی را برایشان راحت‌تر کند. به همین ترتیب تعداد علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی این روزها به مراتب بیشتر از ده، ‌بیست سال قبل شده است و حالا شما می‌توانید برای هدیه سال نو از میان فناوری‌های جذابی انتخاب کنید که تعطیلات نوروز را برای عزیزانتان لذت‌بخش‌تر کند. البته در این میان بد نیست کمی هم به فکر خودتان باشید و اگر محصولی توجه‌تان را به خود جلب کرد برای خودتان هم تهیه کنید و تجربه یک تعطیلات دیجیتالی را داشته باشید. در این مطلب به چند نمونه از سرگرمی‌های تکنولوژیک اشاره کرده‌ایم که هریک به نوبه خود می‌توانند لذت تعطیلات عزیزانتان یا حتی خود شما را دوچندان کنند.

    کتابخوان

    در کشور ما که سرانه مطالعه به میزان قابل توجه و نگران‌کننده‌ای پایین آمده است، شاید تهیه یک کتابخوان برای آشتی با مطالعه بد نباشد. به‌ویژه اینکه در نسخه‌های جدید این کتابخوان‌ها می‌توان فایل پی‌دی‌اف را انتقال داد و بنابراین می‌توان کتاب‌هایی را که به زبان فارسی هستند مطالعه کرد. کتاب خوانی که می‌خواهیم به شما پیشنهاد بدهیم محصول آمازون است. کیندل Voyage با بهره‌بردن از نمایشگر E-ink تجربه‌ای مشابه کتاب کاغذی را به شما می‌دهد و به چشم آسیبی نمی‌رساند. این دستگاه که به وای‌فای مجهز است، نمایشگر 6 اینچی با تراکم پیکسلی 300PPI دارد. ضخامت بدنه این کتابخوان 6/ 7میلی‌متر و وزن آن 180 گرم است و همان‌طور که از نامش هم پیداست برای سفر گزینه بسیار مناسبی است.

    کیندل Voyage به 4 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که هزاران کتاب را می‌تواند در خود جا بدهد. این دستگاه مجهز به 6 چراغ LED است که در شرایط تاریک و نور کم به کمک کاربر می‌آید و نکته جالب توجه اینکه به حسگر نور محیط مجهز است به این معنا که هنگام مطالعه نور نمایشگر متناسب با نور محیط کم یا زیاد می‌شود. البته شما می‌توانید این امکان را از حالت اتوماتیک خارج و تنظیم دستی کنید. البته قابلیت تنظیم نور زمینه با نور محیط در این دستگاه فراتر از اینهاست. به این معنا که اگر شما در محیط تاریکی مشغول مطالعه باشید حسگرهای هوشمند به مرور از شدت نور زمینه کم می‌کند و به این ترتیب کم‌کم چشم شما با تاریکی محیط سازگار می‌شود.

    یکی دیگر از قابلیت‌های این نسخه از کیندل نحوه عوض‌کردن صفحه است. در کناره‌های نمایشگر این دستگاه کلید‌های عوض‌کردن صفحه که لمسی‌خازنی هستند، تعبیه شده‌اند. شما می‌توانید در قسمت تنظیمات شدت لرزش دستگاه هنگام لمس کلید‌ها و حتی میزان حساسیت دستگاه هنگام فشار دستتان برای عوض‌کردن صفحه را تعیین کنید. آخرین نکته‌ای که در‌باره نسخه Voyage باید بگوییم این است که طراحی این دستگاه یک تفاوت مهم در مقایسه با نسخه‌های دیگر دارد و آن اینکه در این دستگاه هیچ اختلاف سطحی بین نمایشگر و حاشیه آن وجود ندارد و درواقع سطح قاب کاملا هموار و یکدست است. این موضوع هنگام ورق‌زدن صفحات و حرکت‌دادن انگشت شست روی صفحه‌نمایش خود را نشان می‌دهد.

    دوربین چاپ سریع

    عکاسی و ثبت خاطرات همیشه موضوعی بوده که از کوچک و بزرگ خانواده به آن علاقه‌مند بوده و هستند. با پیشرفت دوربین‌های موبایل این علاقه‌مندی هم روزبه‌روز در حال گسترش است. ولی نقدی که برخی به‌خصوص بزرگ‌ترها به این دوربین‌ها دارند این است که حالا دیگر مثل گذشته تصاویری را که ثبت می‌کنیم به‌صورت چاپی همراهمان نیست. همه عکس‌ها در موبایل‌ها و کامپیوترها ثبت و ضبط می‌شوند مگر اینکه گاهی بخواهیم یکی از آنها را چاپ کنیم. برای این دسته افراد و حتی کودکان شاید دوربین‌های چاپ سریع هدیه جالبی باشد. این دوربین‌ها سال‌های گذشته نیز وجود داشتند و به مرور از بازارها حذف شدند و جای خود را به دوربین‌های حرفه‌ای و SLR دادند و حالا هم که دوربین‌های موبایل حرف نخست را در مراسم و میهمانی‌ها می‌زند.

    ولی اینکه دوربینی باشد که همان‌ لحظه عکسی را که می‌گیرد، چاپ می‌کند و تحویل شما می‌دهد شاید برای خیلی‌ها جالب باشد. دوربینی که می‌خواهی به شما در این دسته معرفی کنیم فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 است. این دستگاه همان‌طور که گفتیم به گونه‌ای است که به محض اینکه با آن تصویری را ثبت می‌کنید عکس از شیار کنار بیرون می‌آید و بعد از چند ثانیه تصویری که ثبت کرده‌اید روی آن ظاهر می‌شود. درواقع روش کار به این صورت است که با فشردن دکمه شاتر نور از دیافراگم وارد دوربین می‌شود و روی فیلم حساس به نور موجود در دوربین اثر می‌گذارد. این دوربین فیلم‌های مخصوصی دارد که باید آن را تهیه و درون دوربین قرار دهید. عکس‌های این دوربین در ابعاد 62 در 46 چاپ می‌شوند. کمپانی فوجی در طراحی این دوربین دوستداران سلفی را هم فراموش نکرده است. روی لنز این دوربین آینه کوچکی قرار گرفته تا بتوانید با کمک آن عکس‌های سلفی را نیز بگیرید. برای ثبت تصویر دلخواه خود با این دوربین کافی است دست‌کم یک متر از سوژه فاصله داشته باشید تا دوربین بتواند روی آن فوکوس کند و تصویر مورد نظر شما را تحویلتان دهد.

    پهپاد

    پهپادها از گجت‌های بسیار محبوب سال‌های اخیر هستند. پرواز این پهپادها در شهرهای بزرگ و مهم مانند تهران ممنوع است. اما اگر در طبیعت و مناطق مجاز با این پرنده‌‌ها تصویر‌برداری کنید، قطعا گرفتار لذت آن خواهید شد. کمپانی DJI یکی از مهم‌ترین‌ تولید‌کنندگان پهپاد در دنیاست. جدیدترین محصول این کمپانی مویک ایر نام دارد. این پهپاد هزار دلاری پس از تا شدن در جیب شما جا می‌شود و فقط 140 گرم وزن دارد. ابعاد مویک ایر تقریبا 17 در 8 سانتی‌متر است که در مقایسه با آی‌فون 7 پلاس که 16 در 8 سانتی‌متر است خیلی بزرگ‌تر به نظر نمی‌رسد. این پرنده کوچک اما قدرتمند می‌تواند با هر بار شارژ 21دقیقه در آسمان پرواز کند که زمان بسیار خوبی برای پهپادی با این اندازه محسوب می‌شود.

    این پهپاد با دوربین 12 مگاپیکسلی خود می‌تواند تصاویر بی‌نظیری را ثبت کند. دوربین مویک ایر همه سنسورها و امکانات رایج این روزها را در خود دارد و می‌تواند بدون هیچ لرزشی عکاسی کند و تصاویر پانوراما را با کیفیت 32مگاپیکسل ثبت کند. گشادگی دیافراگم این لنز f/ 2.8 است و از فاصله نیم‌ متری تا بی‌نهایت را تصویر‌برداری می‌کند. ریموت کنترل مویک ایر هم به سادگی تا می‌شود و با موبایل‌های اندروید و آی‌فون سازگاری کامل دارد. این پرنده کوچک اما قدرتمند می‌تواند با هر بار شارژ 21 دقیقه در آسمان پرواز کند که زمان بسیار خوبی برای پهپادی با این اندازه محسوب می‌شود. البته فریب اندازه کوچک این پهپاد را نخورید، زیرا در حالت اسپورت می‌تواند با سرعت 68 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

    کنسول بازی

    یکی از اولین چیزهایی که در تعطیلات به ذهن ما می‌رسد بازی کردن است. همه اقشار و رده‌های سنی بازی کردن را دوست دارند. معمولا به بازی به چشم سرگرمی نگاه می‌شود یا راهی برای استراحت و البته بعضی‌ها بازی را به‌عنوان شغل انتخاب می‌کنند. به هر حال تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا کمی بازی کنیم. اگر برنامه مسافرت در پیش دارید همراه بردن کنسول ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن کار راحتی نیست ضمن اینکه ممکن است در مقصد تلویزیون هم پیدا نکنید. برای همین پیشنهاد می‌کنیم کنسول نینتندو سوئیچ را تهیه کنید که هم بسیار سبک‌تر است و به سادگی قابل حمل است و هم لزوما به تلویزیون نیازی ندارد. نینتندو سوئیچ یک کنسول بازی ماژولار است و می‌توانید قطعات آن را از هم جدا کنید و مدل‌های مختلفی بسازید. برای مثال می‌شود دسته‌های آن را اطراف صفحه‌نمایش آن وصل کرد و مانند یک گیم دستی با آن بازی کرد یا اینکه دسته‌ها را از اطراف آن جدا کرد و مانند کنسول‌های کلاسیک در مقابل تلویزیون بازی کرد. حتی بازی‌های این کنسول هم به راحتی قابل حمل هستند و برخلاف کنسول‌های کلاسیک که از دیسک بلوری استفاده می‌کنند، نینتندو سوئیچ برای بازی‌ها از کارتریج‌هایی استفاده می‌کند که به کوچکی یک رم اس‌دی هستند.

    ترازوی دیجیتال

    بعد از تمام این حرف‌ها بد نیست سراغ اضافه‌وزنی برویم که گریبانگیر اغلب افراد پس از تعطیلات نوروز می‌شود. به این ترتیب هدیه‌دادن یک ترازوی دیجیتال در آغاز تعطیلات شاید عاملی باشد برای پیشگیری از این اتفاق. ترازویی که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم محصول کمپانی شیائومی مدل XMTZC02HM است. این ترازو از طریق اپلیکیشن Mi Fit App به تلفن هوشمند متصل می‌شود و شما در این اپلیکیشن می‌توانید نمودار تغییر وزن خود را ببینید و اگر در حال بالارفتن است در نحوه غذاخوردنتان تجدید نظر کنید یا ورزش‌کردن را در برنامه‌های خود جا دهید. 

    حافظه داخلی این ترازو می‌تواند تا 800 نتیجه وزن‌گیری را در خود ذخیره کند. یکی از مزایای این ترازو این است که می‌توانید برای 16 کاربر مختلف روی آن پروفایل تعریف کنید و ترازو به‌صورت خودکار آنها را شناسایی می‌کند. بنابراین تهیه این ترازو می‌تواند برای یک خانواده حتی پرجمعیت هم پاسخگو باشد. ترازوی شیائومی همچنین قابلیت اندازه‌‌گیری میزان استخوان، آب، ماهیچه، چربی و سوخت‌وساز بدن را نیز دارد. صفحه رویی این ترازو از جنس شیشه است و طراحی آن به گونه‌ای است که صفحه‌نمایش آن تا وقتی پای خود را روی آن نگذاشته‌اید روشن نمی‌شود و شما فقط یک صفحه مسطح شیشه‌ای می‌بینید. شیشه‌ای که روی این ترازو استفاده شده، از نوع حرارت‌دیده است و مقاومت بالایی دربرابر ضربه دارد. حداکثر وزن قابل‌تحمل این ترازو نیز 150 کیلوگرم است به این ترتیب کمتر کسی پیدا می‌شود که نتواند از این ترازو استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر