رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

راه اندازی گمرک موبایلی تا عید

عصر کالا- رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی گمرک موبایلی تا عید خبر داد و گفت: انبارهای اختصاصی ویژه تولیدکنندگان در گمرکات توسعه می یابد.

راه اندازی گمرک موبایلی تا عید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی با بیان اینکه استان مرکزی در بحث ایجاد انبارهای اختصاصی گمرک رتبه اول کشور را داراست گفت: ایجاد انبار اختصاصی گمرک در جهت کمک به بخش تولید است به این نحو که هزینه هایی که مربوط به تخلیه، بارگیری، انبارداری در این اماکن به صفر می رسد و شرکت های تولیدی یک بخشی از فضای تولیدی خود را به گمرک یا انبار اختصاصی گمرک اختصاص دهند که این موضوع به شدت هزینه های سربار تولید را کاهش می دهد.

    وی افزود: در اینجا نویدی به تولیدکنندگان می دهیم که گمرک به جهت کمک به نقدینگی بخش تولید و بحث ترخیص با ضمانت نامه بانکی مدت 6 ماهه و یک ساله که به جهت فعالان اقتصادی گمرکی یکساله و سایرین تا 6ماهه می توانیم کالاها را بدون اخذ عوارض با تضمین لازم بصورت درصدی یک قسمت از کالا بعنوان وثیقه حقوق عوارض در گمرک نگه داریم و درصد عمده کالا به جهت کمک به تولید و اینکه خطوط تولید با مشکلی مواجه نشود ترخیص کنیم.

    رییس کل گمرکات کشور این نوید را هم داد که در آینده نزدیک گمرک به سمتی خواهد رفت که کنترل ها عمدتا کنترل های غیرمزاحم و هوشمند خواهد شد و تا عید گمرک موبایلی را افتتاح خواهیم کرد وگمرک بر روی موبایل خواهد بود.

    میراشرفی افزود: عملا غیر از بحث الکترونیک و هوشمند شدن ؛ با کمک به تولید و اشتغال، کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی و جذب سرمایه گذاری چه داخلی و چه سرمایه گذاری خارجی، گمرک در راستای سیاست وزارت امور اقتصاد و دارایی حرکت خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر