اختلاف با کره‌جنوبی، برنامه‌های ژاپن برای توسعه ۵G را عقب می‌اندازد

عصر کالا- به نظر می‌رسد که اختلافات تجاری میان کره‌جنوبی و ژاپن در نهایت موجب به تاخیر افتادن برنامه‌های ژاپن برای توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G خواهد شد.

اختلاف با کره‌جنوبی، برنامه‌های ژاپن برای توسعه ۵G را عقب می‌اندازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، در مدت اخیر کره‌جنوبی خواستار جبران خسارت کار اجباری و به‌کارگیری شهروندان این کشور در دوران جنگ جهانی دوم از سوی ژاپن است اما توکیو این مساله را حل شده و تمام شده می‌داند و معتقد است که درخواست سئول غیرقانونی است.

    حالا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که نزاع اخیر میان کره‌جنوبی و ژاپن موجب به تاخیر افتادن و تعویق برنامه‌های ژاپن برای توسعه و برقراری شبکه‌های 5G خواهد شد چراکه این کشور قصد داشت تا سال 2020 میلادی در تمامی شهرهای خود شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت 5G را به صورت کامل راه‌اندازی کند.

    بر اساس گزارش وب سایت venturebeat، بدین‌ترتیب در صورتی که آتش اختلافات و نزاع اخیر کره جنوبی و ژاپن بالا گرفته و تداوم یابد، ممکن است شرکت‌های مخابراتی در این دو کشور که تاکنون همکاری‌های وسیع و گسترده‌ای در زمینه برقراری و توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی داشته‌اند، نتوانند همچون گذشته به همکاری‌های خود ادامه دهند.

    با توجه به آنکه در سال‌های اخیر توسعه فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی در سراسر جهان به دنبال توسعه زیرساخت‌های آن هستند تا به کاربران در کشورهای مختلف جهان این امکان را بدهند تا از خدمات نوین و پرسرعت آن بهره‌مند شوند.

    کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

    بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت، تی‌موبایل، ورایزن و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد.در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر