احتمال ممنوع شدن استفاده از گوشی توسط کارکنان کاخ سفید

عصر کالا- کاخ سفید در حال بررسی ممنوعیت امکان استفاده از گوشی‌های تلفن همراه در میان کارکنان خود است، منابع مطلع می‌گویند نگرانی‌های امنیتی عامل طرح این پیشنهاد است.

احتمال ممنوع شدن استفاده از گوشی توسط کارکنان کاخ سفید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، برخی منابع خبری مدعی بودند کاخ سفید که نگران نشت اخبار و اطلاعات حساس به رسانه هاست قصد دارد چنین ممنوعیتی را عملی کند، اما حالا ادعا شده دلیل اصلی این امر حفظ امنیت در کاخ سفید و مقابله با دغدغه های تروریستی است.

    کاخ سفید قبلا دسترسی به سایت هایی مانند جیمیل و خدمات هنگ اوت گوگل را نیز ناممکن کرده بود و این امر باعث شده تا کارکنان کاخ سفید نتوانند با دوستان و اعضای خانواده خود در حین حضور در این محل در تماس باشند.

    برخی کارکنان کاخ سفید هم بیم دارند در صورت استفاده از تلفن های تحت کنترل دولت در کاخ سفید برای برقراری ارتباط با دوستان و اقوام با مشکل مواجه شوند وبه عنوان مثال مکالمات آنها ضبط شده و روزی در دسترس عموم قرار بگیرد.

    در اکتبر گذشته خبری منتشر شد دال بر اینکه نفوذی به تلفن همراه جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید صورت گرفته و ممکن است از این طریق اطلاعاتی سرقت شده باشد.

    کاخ سفید یا مقامات دولتی آمریکا هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده اند و لذا سرنوشت این ممنوعیت فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر