علیزاده مطرح کرد:

پیش‌بینی تداوم کاهش قیمت موبایل و تلویزیون

عصر کالا- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با کاهشی شدن نرخ ارز قیمت موبایل و تلویزیون نیز روند نزولی را بیش از پیش طی خواهد کرد.

پیش‌بینی تداوم کاهش قیمت موبایل و تلویزیون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خانه ملت، رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش قیمت موبایل متناسب با اُفت نرخ ارز، گفت: تغییرات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت کالاها به شرایط جامعه بستگی دارد به این معنا که باید دید پیش‌بینی‌ها درباره روند نرخ ارز  چگونه خواهد بود؟ آیا این ثبات و کاهش قیمت ارز ادامه‌دار است یا مقطعی؟

    نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عکس العمل کالاها نسبت به کاهش نرخ ارز متفاوت است، افزود: اگرچه اُفت نرخ ارز موجب کاهش قیمت موبایل، تلویزیون و.... شده اما این کاهش چشم‌گیر و متناسب نیست؛ چراکه ممکن است بازار کاهش نرخ ارز را باور نکرده باشد.

    با کاهش نرخ ارز قیمت موبایل و تلویزیون نیز پس از مدت مشخصی کاهش می‌یابد در واقع از آنجایی که قیمت موبایل با نرخ ارز رابطه مستقیم دارد، با کاهشی شدن بهای دلار، قیمت موبایل و تلویزیون روند نزولی را بیش از پیش طی خواهد کرد
    قیمت موبایل با نرخ ارز رابطه مستقیم دارد

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انتظار می‌رود در روزهای آینده روند کاهشی قیمت موبایل  و تلویزیون ادامه دار باشد، اضافه کرد: با کاهش نرخ ارز قیمت موبایل و تلویزیون نیز پس از مدت مشخصی کاهش می‌یابد در واقع از آنجایی که قیمت موبایل با نرخ ارز رابطه مستقیم دارد، با کاهشی شدن بهای دلار، قیمت موبایل و تلویزیون روند نزولی را بیش از پیش طی خواهد کرد.

    ممنوعیت واردات لوازم خانگی موجب رونق واحدهای تولید داخلی شد

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی موجب رونق واحدهای تولید داخلی شد، ادامه داد: شرایط تحریمی فرصتی برای حمایت از تولید داخلی و فعال شدن ظرفیت کارخانه‌ها است.

    واردات لوازم خانگی از مبادی غیررسمی

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: از آنجایی که واردات لوازم خانگی ممنوع شده این محصولات از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر