با تبدیل موبایل به حسگر؛

اسنودن اپلیکیشن محافظت از لپ تاپ ساخت

عصر کالا- ادوارد اسنودن اپلکیشینی ساخته که روی یک موبایل ارزان نصب می شود. این دستگاه به کاربر خود هشدار می دهد در نبود او کسی لپ تاپش را دستکاری کرده یا وارد اتاق او شده است.

اسنودن اپلیکیشن محافظت از لپ تاپ ساخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، ادوارد اسنودن اپلیکیشنی ساخته که موبایل را به یک حسگر حرکتی تبدیل می کند که درصورت دستکاری دستگاه به کاربر خود هشدار می دهد. همچنین اگر فردی بدون اطلاع وارد اتاق کاربر شود یا وسایل او را جابه جا کند، اپلیکیشن برای کاربر  پیام هشدار می فرستد.

    این اپلیکیشن Haven نام گرفته و روی یک موبایل ارزان اندروید نصب شده است. Haven در صورتی که لپ تاپ فرد دستکاری شود برای او پیام هشدار می فرستد.

    اگر فردی لپ تاپ خود را در خانه یا محل کار یا اتاق هتل جا بگذارد، می تواند این موبایل را روی دستگاه قرار دهد و هرگونه حرکت یا نوری را ردیابی کند. این موبایل قابلیت عکاسی و ثبت صوت دارد. همچنین می تواند به موبایل اصلی کاربر پیام ارسال کند.

    جالب آنکه اطلاعات جمع آوری شده در ابر حسابرسی ذخیره نمی شوند و نوتیفیکیشن هایی که فرد در موبایل خود دریافت می کند، با روش رمز گذاری «سر به سر» ارسال می شوند.

    این درحالی است که اسنودن از سال 2013 تاکنون هیچ موبایلی ندارد اما در دو سال اخیر موبایل های متعددی را از لحاظ سخت افزار و نرم افزار بررسی کرده است.

    اسنودن درباره فناوری های اطراف خود بسیار محافظه کارانه عمل می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر