بلاتکلیفی گوشی‌های جدید با لغو کنگره جهانی موبایل!

عصر کالا- هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا و لغو کنرگه جهانی موبایل سرنوشت گوشی‌های هوشمندی که قرار بود در جریان برگزاری این رویداد بزرگ رونمایی شوند، هنوز معلوم نیست.

بلاتکلیفی گوشی‌های جدید با لغو کنگره جهانی موبایل!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل  MWC 2020 با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که تحت تاثیر افزایش نگرانی ها بابت شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از غولهای تکنولوژی برگزار نخواهد شد.

    بر اساس گزارش وب سایت indiatoday، کنگره جهانی موبایل که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری های مربوط با آن در جهان به شمار می‌رود، در هفته های اخیر به شدت تحت تاثیر افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا قرار گرفته بود که به واسطه همین مساله، تعداد زیادی از بزرگترین و مهم ترین شرکت های تولیدکننده موبایل، اپراتورهای مخابراتی و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی از حضور در این رویداد انصراف دادند.

    شرکت های بسیاری که از کنگره جهانی موبایل انصراف داده بودند، پیشتر نیز اعلام کرده بودند که به منظور مقابله با شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا و همچنین حفظ بهداشت عمومی، می خواهند محصولات و گوشی های هوشمند جدید خود را با برگزاری یک کنفرانس آنلاین (ویدیو کنفرانس در یوتیوب) معرفی و رونمایی کنند.

    یکی از این شرکت ها سونی بود که هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا قبل از لغو شدن کنگره جهانی موبایل اعلام کرده بود قصد ندارد در آن شرکت کند. بدین ترتیب به نظر می رسد که این غول تکنولوژی ژاپنی طبق برنامه ریزی های قبلی خود می خواهد در تاریخ 24 فوریه سال جاری میلادی با برگزاری یک کنفرانس ویدیویی آنلاین در پلتفرم یوتیوب از جدیدترین گوشی های پرچمدار و میان رده خود رونمایی کند. به نظر می رسد که گوشی های جدید سونی قابلیت ضبط ویدیو با وضوح 8K را خواهند داشت.

    همچنین برخی گزارش ها حاکی از آن است که گوشی های اکسپریا 1/1 و 5 نخستین گوشی های مبتنی بر شبکه 5G سونی لقب خواهند گرفت. همچنین گوشی میان رده دیگری از سوی این شرکت تحت عنوان اکسپریا 9 معرفی خواهد شد که از پردازنده اسنپدراگون 765 و شبکه 5G بهره خواهد برد.

    شرکت چینی اوپو نیز که قرار بود گوشی فایند ایکس 2 خود را در جریان برگزاری کنفرانس MWC 2020 معرفی کند، به یک پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام، نمایشگر 120 هرتزی و سیستم شارژ سریع 65 واتی مجهز شده است. هنوز تاریخ رونمایی رسمی این محصول جدید مشخص و اعلام نشده ولی گفته می شود که این رویداد تا مارس 2020 به تعویق خواهد افتاد.

    گوشی ریل می ایکس 50 پرو نیز که از شبکه 5G پشتیبانی می کند، در واقع نسخه پرچمدار نخستین گوشی 5G اوپو به شمار می رود که با مشخصات و قابلیت های متعددی به کاربران اجازه می دهد با قیمت مقرون به صرفه یک گوشی پرچمدار و جدید خریداری و استفاده کنند.  طبق اعلام رسمی این شرکت، محصول مذکور در تاریخ 24 فوریه 2020 در کنفرانسی آنلاین رونمایی خواهد شد.

    ال‌جی نیز که پیشتر از معرفی گوشی جدید وی‌ 60 تین‌کیو در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC 2020 خبر داده بود، هنوز به طور رسمی از تاریخ رونمایی این محصول خبر نداده است. گفته می شود که این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می کند و از دو نمایشگر نیز بهره می برد. این شرکت کره ای قصد دارد که این محصول را بیشتر در بازار کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی عرضه کند. طبق گزارش های قبلی، گوشی های ال‌جی جی 9 و ال‌جی وی 60 تین‌کیو نیز قرار است به‌زودی با برگزاری کنفرانسی جداگانه معرفی شوند اما هنوز هیچ اطلاعات و جزئیات بیشتری در این خصوص در دست نیست.

    شرکت چینی شیائومی نیز چند روز پیش هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به صورت رسمی از گوشی های می 10 و می 10 پرو که قرار بود در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی شوند، رونمایی کرد که به نظر می رسد مورد استقبال گسترده از سوی کاربران و علاقمندان قرار گرفته است.

    شرکت فنلاندی نوکیا نیز با لغو بزرگترین رویداد جهانی موبایل همچون سایر رقبای خود در جهان مجبور شده است که به برگزاری کنفرانس های آنلاین به منظور رونمایی از محصولات جدیدش روی بیاورد.

    شرکت چینی ویوو نیز که قصد داشت از نسخه مفهومی گوشی هوشمند ایپکس 2020 در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند، حالا به نظر می رسد که به تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.

    هواوی که سال گذشته از گوشی هوشمند تاشوی خود تحت عنوان میت ایکس رونمایی کرد، به نظر می رسد که درحال توسعه و تولید دومین نسخه از این گوشی تاشو و انعطاف پذیر است. قرار بود که این محصول جدید تحت عنوان میت ایکس اس با بهره گیری از پردازنده کرین 990 در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل رونمایی شود اما حالا با لغو این رویداد، هنوز معلوم نیست که در چه تاریخی معرفی و رونمایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر