عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

موبایل دیگر گران نمی‌شود

رکود بر بازار حاکم است

عصر کالا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید حذف معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی همراه مسافری موجب گرانی موبایل نمی‌شود چراکه در حال حاضر رکود بر بازار حاکم است.

موبایل دیگر گران نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: صدور هر مجوزی مانند معافیت 80 دلاری برای واردات گوشی مسافربری موجب سوءاستفاده سوداگران شده و کمکی به مصرف کننده نهایی نمی‌کند چراکه مردم موبایل را با قیمت‌های آزاد از بازار خریداری می‌کنند.

    حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری تاثیری در قیمت موبایل وارداتی نداشته و افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی اتفاق نمی‌افتد زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده است

    بازار افسارگسیخته موبایل به تدریج در حال ساماندهی است

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار افسارگسیخته موبایل به تدریج در حال ساماندهی است، افزود: معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری موجب ترغیب مردم به سفرهای خارجی می‌شد چراکه مسافران با واردات گوشی و فروش امتیاز آن به دلالان می‌توانستند به راحتی از این معافیت استفاده کند.

    وی اظهار کرد: حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری تاثیری در قیمت موبایل وارداتی نداشته و افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی اتفاق نمی‌افتد زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده است و از آنجایی که بیشتر نیاز بازار با این گوشی‌ها تامین می شود، نباید تغییری در قیمت ها رخ دهد.

    بازار موبایل بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: عرضه و تقاضا بازار موبایل نشان می‌دهد که بازار کشش افزایش قیمت ندارد زیرا در حال حاضر مردم توان مالی لازم برای خرید گوشی‌های گران قیمت موجود را ندارند، بنابراین با رشد مجدد قیمت‌ها رکود موجود در بازار بیشتر می‌شود.

    ضرورت برخورد با گران فروشی در بازار موبایل

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری، قیمت موبایل تغییر نمی‌کند بنابراین باید با سوءاستفاده‌گرانی که به دنبال افزایش نرخ هستند، برخورد شود./

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر