کاهش قیمت گوشی موبایل در پی واردات از کانال‌های رسمی

عصر کالا- مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره کاهش قیمت این محصول در بازار در پی کاهش قیمت دلار گفت: واردات تلفن همراه از دو طریق با ارز نیمایی برای شرکتهای تولیدکننده اصلی که رابطه مستقیم تجاری با ایران دارند و با ارز حاصل از صادرات در حال انجام است.

کاهش قیمت گوشی موبایل در پی واردات از کانال‌های رسمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین ، سیدجواد احمدی افزود: قیمت ارز نیمایی در طول سه ماه گذشته، عموماً صعودی بوده و کاهشی نداشته که قاعدتاً در حوزه واردات اینگونه کالاها در روند قیمتها شیب متناسب صعودی قابل پیش‌بینی است هر چند رقابت شرکتهای واردکننده باعث ثبات و حتی کاهش قیمت در این گروه نیز بوده است. ضمنا عرضه‌کنندگان این کالاها موظف به ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه 124 سازمان حمایت هستند.

    احمدی با اعلام اینکه قیمت ارز حاصل از صادرات که تابعی از ارز آزاد سامانه سنا است، در طول ماه‌های اخیر، شیب نزولی اندکی داشته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با ایجاد جو رقابتی و حضور تعداد قابل توجهی واردکننده در این حوزه، شاهد روند کاهشی باشیم.

    احمدی پروسه واردات موبایل از زمان ثبت سفارش تا خرید و واردات و آماده‌سازی را فرآیندی بین 45 تا 60 روز اعلام و اظهار کرد: قاعدتاً فرآیند کاهشی قیمتها از زمان شروع کاهش نرخ ارز با تاخیر در فاز 45 تا 60 روزه در بازار محسوس است.

    وی تاکید کرد: قیمت موبایل در گوشی‌های پرتقاضا کاهشی با میانگین 10 درصد را به همراه داشته که اتفاقاً این موضوع به زعم فعالین بازار نه به خاطر کاهش نرخ ارز بلکه به خاطر افزایش تعداد واردکنندگان قانونی از حدود 50 شرکت به 110 شرکت و ایجاد جو رقابتی سالم در میان تجار و افزایش سرعت عرضه و موجودی بالای واردکنندگان بوده است.

    مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که با استعلام قیمتها از سامانه 124 سازمان حمایت از قیمت اعلامی فروشندگان مطلع شده و هرگونه مورد خلاف واقع را به حوزه‌های نظارتی سازمان حمایت اطلاع دهند.

    وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد تعادل نسبی در نرخ ارز و ورود کالاهای واردکنندگان جدیدی که از سازمان حمایت و وزارت صمت مجوز واردات قانونی دریافت کرده‌اند و تعداد آنها رو به افزایش است، شاهد ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و ثبات قیمتها بر طبق ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی سازمان حمایت باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر