رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان

عصر کالا- شرکت کوالکوم بالاخره از برترین تراشه تلفن همراه خود به نام Snapdragon ۶۳۶ رونمایی کرده که با استفاده از آن دقت نمایشگرهای گوشی های هوشمند به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با نصب این تراشه در تلفن های همراه، دقت نمایشگرهای آنها به 2160 در 1080 پیکسل افزایش می یابد. علاوه بر این، وضوح و درخشندگی صفحات نمایشگرها نیز ارتقا خواهد یافت و تجربه کاربری بی نظیری در اختیار افراد خواهد بود.

    کوالکوم مدعی است این تراشه 40 درصد سریع تر از بهترین نمونه های رقیب است. در این تراشه از هسته های پردازشگر خاصی موسوم به Kryo ARM استفاده شده است. تعداد این هسته ها 8 مورد است. پردازنده مرکزی این تراشه 64 بیتی وسرعت آن 1.8 گیگاهرتز است.

    پردازنده گرافیکی پردازنده جدید کوالکوم Adreno 509 است و این پردازنده 14 نانومتری از طیف گسترده ای از خدمات وای – فای مانند 802.11ac Wave 2، 802.11n، 802.11a/b/g پشتیبانی می کند. سازگاری با ان اف سی و استاندارد بلوتوث 5 و حداکثر 8 گیگابایت رم دوکاناله LPDDR4 از جمله دیگر امکانات این پردازنده است.

    شرکت کوالکوم می گوید این پردازنده در مقایسه با پردازنده های قبلی تلفن همراه ساخت این شرکت در زمینه اجرای بازی های ویدئویی تا 10 درصد بهتر عمل می کند. قیمت پردازنده مذکور که در اواخر سال 2017 یا اوائل سال 2018 روانه بازار می شود، هنوز اعلام نشده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر