در جریان دیدار ترامپ از چین؛

کوالکام آمریکا ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در چین امضا کرد

عصر کالا- شرکت کوالکام، در حاشیه دیدار رییس‌جمهور آمریکا از چین، قراردادهایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار را با سازندگان موبایل چینی امضا کرد.

کوالکام آمریکا ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در چین امضا کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت کوالکام، در حاشیه دیدار رییس‌جمهور آمریکا از چین، قراردادهایی به ارزش 12 میلیارد دلار را با سازندگان موبایل چینی امضا کرده است.

    طبق اعلام کوالکام 3 تفاهم‌نامه همکاری غیرالزام‌آور را برای 3 سال فروش قطعات تلفن‌همراه به شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو چین امضا کرده است.

    این توافق‌نامه بخشی از بسته توافقات 250 میلیارد دلاری منعقد شده بین شرکت‌های آمریکایی و چینی در طول اولین دیدار رسمی ترامپ از چین است. ترامپ از مدت‌ها قبل برعلیه مازاد بزرگ تجاری چین با امریکا سخنرانی کرده است.

    کوالکام که بیش از نیمی از درآمد خود را از چین به دست می‌آورد قبلا در این هفته توسط شرکت رقیب خود برادکام هدف قرار گرفته بود تا تصاحب این شرکت را به دست آورد. همچنین درحال مواجه با جنگ قانونی با شرکت اپل در مورد صورتحساب های پتنت‌هایی می‌باشد که برای این شرکت صادر می‌کند.

    مدیر اجرایی ارشد این سازنده تراشه، استیو مولنکاف در بیانیه‌ای گفت که این شرکت روابط بلندمدتی با هر سه شرکت سازنده تلفن هوشمند دارد و این حرکت با اهداف بلند چین برای تقویت صنعت ملی خود هم هماهنگی دارد.

    او گفت: ما به التزام خود برای سرمایه‌گذاری و کمک به پیشرفت صنعت موبایل چین و صنایع نیمه‌رسانای آن ادامه خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر