بازار گرم خرید و فروش هدفون‌های بی‌سیم

عصر کالا- بازار تابستانی خرید تجهیزات جانبی موبایل و کامپیوتر با شروع تعطیلات مدارس و دانشگاه در سراسر کشورآغاز شده است.

بازار گرم خرید و فروش هدفون‌های بی‌سیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، بازاری که پیش‌بینی می‌شود در نبود تحرک بازار کامپیوتر می‌تواند به خوبی در جلب نظر مشتریان موثر باشد. بازار هدست‌ها و هدفون‌ها یکی از همین بازارهاست که این روزها محبوبیت بیشتری در میان مصرف‌کنندگان پیدا کرده است و فعالان بازار لوازم جانبی از فروش اولیه و خوب این کالا خبر می‌دهند. اما ازجمله نکات قابل توجه در خرید هدفون‌ها در بازارهای داخلی بعضا اصل نبودن اجناس است؛ به همین علت فروشندگان اغلب ضمانتی بابت کالا ارائه نمی‌دهند و تنها به داشتن مهلت تست اکتفا می‌کنند که بین یک هفته تا 10 روز است. به گفته این فروشندگان برخی از ضمانت‌ها نیز یا تقلبی هستند یا ضمانت اجرایی ندارند. با این وجود چند برند محدود نیز توانسته‌اند با دایر کردن نمایندگی در داخل کشور به ارائه ضمانت‌نامه خرید نیز اقدام کنند و به همین علت قیمت این محصولات به نسبت دیگر برندهای بدون گارانتی کالا بالاتر است. با چرخی در بازار این کالا متوجه می‌شویم که برندهایی که در این بازار به فروش می‌رسند همچون دیگر بازارها عمدتا چینی هستند و هدفون‌های اوریجینال نیز با قیمت‌های متفاوت و غیرقابل رقابت با دیگر برندها در معرض فروش قرار دارند. دسته‌بندی قیمتی این هدفون‌ها از 50 هزار تومان آغاز می‌شود و تا بیش از چند میلیون تومان می‌رسد که بسته به نوع کاربرد آن قیمت‌گذاری شده‌اند.

    ویژگی‌ها
    هدفون‌ها از نظر نوع اتصال به دو گروه باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند. در نوع باسیم معمولا هدفون‌ها با یکی از رابط‌های پورتUSB، جک 5/ 3 میلی‌متری صدا و جک 3/ 6 میلی‌متری به منبع صوتی متصل می‌شوند. البته رابط‌های باسیم دیگری مانند رابط اپتیکال، ورودی RCA و جک 5/ 2 میلی‌متری صدا هم وجود دارند که شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صوتی کمتر از آنها استفاده می‌کنند.  هدفون‌های بی‌سیم معمولا برای اتصال از فناوری بلوتوث، NFC و شبکه‌‌ رادیویی (وایرلس) بهره می‌برند و فراوانی هدفون‌های بی‌سیمی که از فناوری بلوتوث برای اتصال در آنها استفاده‌ شده، بیشتر است. اگر می‌خواهید هدفون‌تان را به رایانه، تلفن همراه یا پخش‌کننده صوتی‌تان متصل کنید، هدفون‌های باسیم به‌ویژه مدل‌هایی که از رابط 5/ 3 میلی‌متری صدا استفاده می‌کنند، بهتر است؛ اما در صورت خرید هدفون بی‌سیم مدل‌هایی که رابط بلوتوث دارند انتخاب بهتری هستند.
    هدفون‌های بی‌سیم نیاز به شارژ جداگانه دارند که ممکن است دارای باتری قابل شارژ یا باتری‌های یک بار مصرف استاندارد باشند. برای هدفون‌هایی که نیاز به فرستنده دارند، معمولا فرستنده نیز خود نیاز به شارژ پیدا می‌کند. برای هدفون‌های بلوتوثی طول عمر باتری معمولا باید بین 8 تا 12 ساعت است؛ البته طول عمر باتری این هدفون‌ها به میزان صدا نیز بستگی دارد. هرچه صدای موزیک شما بلندتر باشد، طول عمر باتری کوتاه‌تر می‌شود. اما طول عمر باتری که سازندگان می‌گویند در بهترین حالت در نظر گرفته شده معمولا کمتر از چیزی است که گفته می‌شود. اغلب سه ساعت برای شارژ باتری نیاز است و از یک کابل یو اس بی مینی یا میکرو استفاده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر