استقبال کمرنگ مصرف‌کنندگان از محصولات بازار دیجیتال

تاثیر ادامه‌دار رجیستری بر بازار کامپیوتر

عصر کالا- طرح رجیستر شدن گوشی‌های هوشمند در بازار موبایل ایران همچنان در حال آزمایش و اجرا است. به‌رغم وعده مسوولان، تمهیدات مختلف نتوانسته تاکنون به آرام‌شدن بازار منجر شود و تحت‌تاثیر همین آشفتگی بازار کامپیوتر نیز در کش و قوس تصمیم واردکنندگان برای وارد کردن محصولات بیشتر قرار گرفته است.

تاثیر ادامه‌دار رجیستری بر بازار کامپیوتر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، بازار به تدریج از محصولاتی که تقاضا ایجاب می‌کند خالی می‌شود و قیمت‌ها به‌تدریج تغییراتی به خود می‌بینند.یک فعال بازار کامپیوتر می‌گوید که اتفاقات در یک ماه اخیر در بازار کامپیوتر کم نبوده و مهم‌ترین آنها که بر این بازار تاثیرگذار بوده ایجاد مشکل برای یکی از شرکت‌های بزرگ واردات قطعات کامپیوتر بود و نیز افت خرید و فروش که به دلایل مذهبی در دو ماه اخیر اتفاق افتاده باعث افتی است که این بازار آن را تجربه می‌کند.

    رجب‌زاده همچنین از افزایش قیمت ارز در هفته‌های گذشته که از قیمت سه هزار و 600 تومان به چهار هزار تومان رسیده است می‌گوید که باعث شده سرعت واردات اجناس کامپیوتری از سوی واردکنندگان کند شود. او که خود در بازار موبایل نیز فعال است با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر وقتی اپل آی‌فون‌های جدید روانه بازار می‌کرد سیل تقاضا سرازیر می‌شد، اضافه کرد: «هرچند که در محصول جدید آی‌فون 8 شاهد بودیم که این آی‌فون بسیار به آی‌فون 7 شبیه بود و همین مساله هم باعث شد تا استقبال از این محصول صورت نگیرد. با اجرای طرح رجیستری نیز به‌دلیل اینکه مدام به خریداران اطلاعات غلط داده می‌شود که از خریدن آی‌فون دست نگه دارند خرید آی‌فون x هم در بازار به خوبی پیش نمی‌رود.» او معتقد است گوشی‌های هوشمند به‌دلیل به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته کامپیوتری یکی از کالاهای اصلی بازار کامپیوتر محسوب می‌شوند: «در حال حاضر این وسیله ارتباطی راهش را در بازارهای دیجیتال به خوبی پیدا کرده و در تمامی بازارها ازجمله علاءالدین و بازارهای مرکزی پایتخت خرید و فروش می‌شوند.»

    با وجود مشکلات در دو بازار کامپیوتر و موبایل اما گفته می‌شود دوره‌های بازرسی در این بازارها شدت بیشتری خواهد گرفت به‌ویژه در بازار کامپیوتر که رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران وعده داده در هفته جاری تشدید بازرسی‌های گسترده برای کشف کالای قاچاق در اصناف در چند نوبت انجام می‌شود.به گفته مهدی میرمهدی به خبرگزاری فارس، این بازرسی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید می‌کند که بازرسان برای پاک کردن بازار از کالای قاچاق به تمامی واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده این کالاها هرگونه تخلف که بر عهده مسوول واحد صنفی است و با واحد متخلف برخورد خواهد شد.به گفته او واحدهای صنفی حتما باید فاکتور رسمی برای کالاهای خود داشته باشند و به بازرسان ارائه کنند. میرمهدی اظهار امیدواری کرد با شدت گرفتن بازرسی‌ها در اصناف انتظار می‌رود در چند مرحله به‌زودی بازار از کالای قاچاق خالی شود.بازارهای دیجیتال در 6 ماه دوم سال روزهای پر فراز و نشیبی را پیش‌رو دارند. رخدادهایی نظیر شروع سال میلادی و پایان سال شمسی در ایران خود چند بزنگاه اصلی در فراز و فرود خرید و فروش در این بازارها محسوب می‌شوند و باید دید با چالش‌های موجود این دو بازار چگونه این مراحل را طی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر