بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!

عصر کالا- موسسه تحقیقاتی و آماری IDC به تازگی برآورد و اعلام کرده است که بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۱۹ نیز همچون دو سال گذشته روندی نزولی و کاهشی را تجربه خواهد کرد.

بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر که بازارهای جهانی موبایل با روزهای سختی دست و پنجه نرم کرده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نیز با انتشار گزارش‌های مالی خود به صورت فصلی و سالانه، اعلام کردند که گرفتار کاهش قابل توجهی در میزان فروش، درآمدزایی و سودآوری شده‌اند. به همین دلیل نیز بسیاری از آنها تمرکز خود را از روی توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند به صورت محض و اختصاصی، به سمت و سوی سایر گجت های هوشمند نظیر ساعت هوشمند سوق داده‌اند.

    حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری IDC برآورد و اعلام کرده‌اند که وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی نیز همچون دو سال اخیر همچنان نابسامان خواهد بود، به گونه‌ای که بازار موبایل در سال 2019 میلادی برای سومین سال متوالی، افت شدید فروش موبایل در جهان را تجربه خواهد کرد.

    این بدان معناست که میزان فروش موبایل در سال جاری میلادی نیز با یک رشد منفی و 0.8 درصد کاهش نسبت به سال 2018 میلادی، تنها 1.39 میلیارد دستگاه تخمین زده شده است.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena ، این پژوهشگران و تحلیلگران علت این روند نزولی در فروش گوشی‌های هوشمند را تنش‌های تجاری، تحریم‌های اقتصادی علیه برخی کشورهای تأثیرگذار و کشمکش‌های ژئوپلتیکی عنوان کرده‌اند.

    البته آنها در این گزارشی که منتشر کرده‌اند، همچنین خاطرنشان کرده‌اند که نیمه دوم سال 2019 میلادی نقطه عطفی برای میزان فروش موبایل در جهان به شمار خواهد آمد به گونه‌ای که تا حد زیادی میزان فروش بسیار پایین در نیمه نخست سال را جبران خواهد کرد.

    این روند نزولی حداقل تا سال 2023 میلادی همچنان ادامه و تداوم خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر