چرا تولید موبایل در ایران شکست می‌خورد؟

عصر کالا- رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه می‌گوید: فعالان اقتصادی ما هم حاضر نیستند در حوزه تولید موبایل سرمایه‌گذاری کنند. چنانچه پافشاری در حوزه تولید موبایل انجام بگیرد ممکن است این طرح با شکست مواجه شود.

چرا تولید موبایل در ایران شکست می‌خورد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از تجارت نیوز ، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تولید موبایل در ایران صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ گفت: تولید موبایل در کشور صرفه اقتصادی دارد اما باید این موضوع را در نظر داشت که موبایل کالایی است که با فناوری ارتباط دارد. در حقیقت تولید موبایل با تولید خودرو یا لوازم خانگی متفاوت است. برای تولید موبایل نیازمند به برندسازی داریم یعنی باید با افزایش کیفیت در تولید نظر خریدار و مصرف‌کنندگان را جلب کنیم.

    افشار فروتن لاریجانی افزود: برای تولید موبایل ابتدا باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. البته بهتر است به جای تولید موبایل با برندهای بزرگ جهانی در بخش تولید قطعات مشارکت داشته باشیم. یعنی ما باید در تولید گوشی‌های پر مصرف بخشی از تولید قطعات را برعهده بگیریم تا به این شکل بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

    او اظهار کرد: اینکه به طور کامل تولید یا مونتاژ موبایل بخواهیم داشته باشیم باید بازار را شناسایی کنیم. برای حمایت از تولید موبایل تجربه افزایش نرخ تعرفه‌ها را داشته‌ایم. همین موضوع باعث شد تا واردکنندگان موبایل متضرر شوند.

    فروتن لاریجانی گفت: برخی افراد آمدند با اعمال برخی بروکراسی‌های اداری در حوزه واردات شعار حمایت از تولید را سر دادند. در این بازه زمانی فعلا ما تولید چندانی در حوزه موبایل نداریم. فعالان اقتصادی ما هم حاضر نیستند در حوزه تولید موبایل سرمایه‌گذاری کنند. چنانچه پافشاری در حوزه تولید موبایل انجام بگیرد ممکن است این طرح با شکست مواجه شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر