شارژ گوشی با نور محیط اطراف

عصر کالا- محققان موفق به یافتن راهی برای شارژ گوشی های تلفن همراه با استفاده از نور محیط اطراف شده اند. آنها به این منظور سلول های خورشیدی باریک و منعطفی طراحی کرده اند.

شارژ گوشی با نور محیط اطراف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، سلول های یاد شده قابل چاپ در رنگ ها و شکل های مختلف بوده و برای این کار تنها به چاپگرهای ساده جوهری نیاز است.

    با توجه به گسترش نیاز به استفاده مداوم از تلفن همراه و ظرفیت پایین باتری های شیمیایی در سال های اخیر روش های جدیدی برای تامین انرژی گوشی های هوشمند ابداع شده که از جمله آنها می توان به شارژ بی سیم اشاره کرد. اما این روشها هم با محدودیت های خاص خود مواجه هستند.

    به نظر می رسد شارژ گوشی با استفاده از نور محیط اطراف بتواند تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند. پژوهشگران موسسه Dracula Technologies که در حوزه بهره گیری از انرژی خورشیدی فعال است، فناوری موسوم به LAYER را در همین راستا ابداع کرده اند.

    LAYER برای اشاره به سلول های خورشیدی باریک و منعطف به کار می رود که در قالب صفحات ارزان قیمت پلاستیکی به گوشی چسبانده می شوند و می توانند نور خورشید و همین طور نور موجود در محیط اطراف را جذب کرده و از آن برای تامین برق گوشی های هوشمند استفاده کنند.

    صفحات یادشده را می توان به دیگر وسایل و از جمله کوله پشتی، لباس یا سطوح مختلف چسباند و سپس وسایل برقی نیازمند به شارژ را به صفحات مذکور وصل کرد تا برق مورد نیاز را دریافت کنند.

    چاپ کردن این صفحات به تنها یک ساعت زمان نیاز دارد و در زمینه رنگ، شکل و میزان شفافیت آنها محدودیتی وجود ندارد. Dracula Technologies امیدوار است تجاری سازی این فناوری ظرف چند ماه آینده ممکن شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر