رجیستری آخرین برندهای گوشی از فردا

عصر کالا- آخرین سری برندهای مشمول طرح رجیستری موبایل در سال ۹۶ از فردا (شنبه ۲۶ اسفندماه) به این طرح افزوده می‌شود.

رجیستری آخرین برندهای گوشی از فردا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر ،در ادامه اجرای طرح رجیستری موبایل، سه برند «سونی»، «تکنو» و «شیائومی» از روز شنبه 26 اسفند ماه در لیست گوشی‌های مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

     به دنبال اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه وارداتی در کشور، این سه برند مشمول اجرای این طرح قرار گرفته و خریداران این گوشی‌ها باید از این تاریخ پس از خرید، از صحت اصالت گوشی مطمئن شده و مطابق با دستورالعمل رجیستری، نسبت به فعال‌سازی و ثبت گوشی خود در شبکه ارتباطی کشور اقدام کنند.

    بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارندگان گوشی‌های سونی، تکنو و شیائومی تا پایان ساعت 24 روز 25 اسفندماه مشمول اجرای این طرح نمی‌شوند و گوشی آنها حتی بدون ثبت شناسه نیز در شبکه ارتباطی کشور سرویس می‌گیرد، اما از بامداد روز 26 اسفندماه، ورود هرگونه گوشی از این سه برند، مشمول رجیستری شده و باید ثبت شناسه شود؛ در غیر این صورت پس از یک ماه از زمان اعلام شده، سرویس‌دهی این گوشی‌ها از شبکه خارج می‌شود.

    پیش از این طرح رجیستری که از آذرماه امسال آغاز شده است، برای 7 برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل، بلک‌بری، ال‌جی، نوکیا و هواوی اجرا شده است و گوشی‌هایی که بر اساس زمانبندی اعلام شده، شناسه آنها در شبکه گمرک و شبکه ارتباطی کشور مطابقت داده نشد، از دسترس خارج شده است.

    آخرین آمار رگولاتوری از قطع بیش از 50 هزار گوشی در راستای اجرای طرح رجیستری حکایت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر