بهترین مرورگر موبایلی کدام است؟

عصر کالا- مرورگرهای اینترنتی بدون شک از مهمترین برنامه‌های موجود در تلفن‌ها هوشمند و تبلت‌ها به حساب می‌آیند که بیشتر کاربران برای انتخاب یکی از آن‌ها وسواس زیادی دارند.

بهترین مرورگر موبایلی کدام است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، روی هر سه سیستم‌عامل اندروید ، ios و ویندوز به طور پیش‌فرض یک مرورگر‌ اینترنتی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اندروید با مرورگر کروم ، ios با مرورگر سافاری و ویندوز هم با اج ، درتلاش هستند سهم خود از بازار مرورگرهای را افزایش دهند.
    این سه مرورگر از موتور قدرتمندی برای پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند ؛اما مطمئنا بهترین مرورگرهای دنیا نیستند و کاربران انتخاب بیشتری دارند.
    امروز نگاهی داریم به بهترین مرورگرهای اینترنتی موبایلی تا کاربران بهتر بتوانند نرم‌افزار مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از گشت در فضای مجازی لذت ببرند.
    اپرا
    شرکت اپرا ، توجه زیادی به توسعه مرورگرهای خود دارد و در تلاش است تا بهترین و بروزترین امکانات را در اختیار کاربران بگذارد.
    این کمپانی یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان مرورگر در جهان است و محصول خود را برای محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های دنیا عرضه کرده است.البته بر اساس آمارها نسخه‌های رایانه‌ای این شرکت نتوانسته آنطور که باید نظر کاربران را جلب کند ؛ اما در نسخه‌های موبایلی بسیار خوش درخشیده و کاربران زیادی دارد.
    آمارها نشان می‌دهد که اپرا روی تعداد زیادی از تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها نصب و استفاده می‌شود و در حال حاضر محبوترین مرورگر اینترنتی موبایلی به حساب می‌آید.
    اپرا در دو نسخه کامل و مینی برای گوشی و تبلت‌ها ارایه می‌شود که هر دو نسخه سرعت قابل قبولی دارند . نسخه مینی این مرورگر پردازش داده‌ها را به سرورهای اپرا می‌سپارد و سپس اطلاعات پردازش شده را از آن‌ها دریافت و در اختیار کاربر می‌گذارد. این ویژگی باعث شده تا اپرا مینی حجم بسیار پایینی داشته باشد و در مقابل سرعت بالایی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.
    اما در سوی دیگر اپرا نسخه کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار داده است که حجم بالایی دارد و از موتور پردازش قدرتمندی بهره گرفته است.
    کاربران با استفاده از اپرا می توانند حجم داده‌های مصرفی را کنترل کنند و با فعال کردن گزینه «صرفه‌جویی در مصرف» می‌توانند از مصرف حجم اینترنت خود بکاهند. بهمین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر حجم مصرف پهنای باند برایتان اهمیت دارد ، حتما اپرا را امتحان کنید.
    روباه آتشین
    برخلاف مرورگر اپرا که روی دستگاه‌های رایانه‌ای از استقبال کاربران محروم ماند، فایرفاکس هنوزهم کاربران زیادی روی دستگاه‌هار رایانه‌ای دارد .اما در مقابل روی سیستم‌عامل‌های تلفن‌همراه نتوانسته نظر کاربران را جلب کند.البته این به این معنی نیست که فایرفاکس در دنیای تلفن‌های‌هوشمند حرفی برای گفتن ندارد.
    یکی از قابلیت‌های نسخه موبایلی فایرفاکس همگام‌سازی(sync)  بسیار عالی با نسخه رایانه ای این مرورگر است وشما به راحتی می‌توانید همه تنظیمات نسخه رایانه را به موبایل یا تبلتتان انتقال دهید.
    تب‌ها در فایرفاکس ظاهر بهتری نسبت به کروم دارند و حرکت بین آن‌ها راحت‌تر است. همچنین در این مرورگر به‌راحتی می‌توان موتور جستجوی پیش‌فرض را تغییر دهید .
    یکی از مهمترین ویژگی‌های فایرفاکس که از قدیم باعث شهرت فایرفاکس شده بود ، امکان استفاده از افزونه‌های مختلف است که این ویژگی در نسخه موبایلی وجود دارد و کاربران می‌توانند مطابق نیاز خود از افزونه مورد علاقه را دانلود و استفاده کنند.
    اج مایکروسافت
    شرکت مایکروسافت طی چند سال اخیر تلاش کرد تا با از رده خارج کردن اینترنت اکسپلورر ، دوباره به دنیای مرورگر ها برگردد.مایکروسافت اج (Edge) مرورگری است که غول نرم‌افزار دنیا به تازگی آن را معرفی کرده و در تلاش است تا با آن دنیای مرورگرها را فتح کند.
    مایکروسافت به تازگی از نسخه اندرویدی و ios این مرورگر پرده برداشته و مدعی است که اج کم‌مصرف‌ترین مرورگر جهان از لحاظ مصرف باتری است مه البته آزمایشات نیز نشان می‌دهد که این ادعا صحت دارد. بدون شک این ویژگی نقطه برجسته‌ای برای کاربران دستگاه‌های قابل حمل محسوب می‌شود .البته اج محیط کاملا متفاوتی با اینترنت اکسپلورر دارد و اگر از آن خاطره خوشی ندارید باید بگوییم که حتما اج را نیز امتحان کنید ، شاید به انتخاب اول شما تبدیل شود چون هم امکانات بالایی دارد و هم نقاط منفی اینترنت اکسپلورر در آن کاملا به نقاط مثبت تبدیل شده است.
    محیط زیبای اج نیز یکی از ویژگی‌های برجسته این مرورگر به حساب می‌آید که می‌توانید با آن به راحتی ارتباط برقرارکنید و از گشت در فضای مجازی لذت ببرید.
    دولفین
    این مرورگر علاوه بر ارائه کیفیتی بالا در وب ‌گردی از نظر سرعت بارگذاری صفحات وب، دسترسی به افزونه های کاربردی ، گرافیک مناسب که باعث می شود شما تصاویر، منوها و دیگر جزئیات را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید، تم های رنگارنگ، پشتیبانی چندین زبان و استفاده از چندین تب را دارا است. این مرورگر از نظر قابلیت و ویژگی های متنوع جزء مرورگرهای محبوب در اندروید است که کاربران زیادی آن را دانلود و استفاده می کنند.
    سرعت این مرورگر نیز قابل تحسین است و اگر بتوانید با آن محیط آن ارتباط برقرار کنید ، از مشتریان پروپا قرص آن خواهید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر