این پریز با خانه هوشمند همخوان می شود

عصر کالا- به تازگی پریز هوشمندی ساخته شده که علاوه بر قابلیت شارژ دستگاه ها، با فناوری های هوشمند خانه منطبق می شود. این دستگاه هر گونه حرکتی را در نبود کاربر به او اطلاع می دهد.

این پریز با خانه هوشمند همخوان می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، محققان به تازگی یک پریز هوشمند ساخته اند که کاربر خود را از شر انبوه سیم های گره خورده خلاص می کند. این پریز روی  سیم کشی معمول ساختمان نصب می شود و خود را با فناوری های هوشمند خانه منطبق می کند.

    می توان شارژرهای یو اس بی و حتی چراغ خواب را به این پریز  نیز متصل کرد. این سیستم قابلیت اتصال به پرتکل شبکه های WiFi، Zwave یا ZigBee را دارد.

    بنابراین تفاوتی ندارد دستگاه هوشمند کاربر به چه شبکه ای متصل می شود، این پریز هوشمند با همه آنها همخوان می شود. بنابراین می توان آن را برای تعداد زیادی از دستگاه های مختلف به کار برد، سپس شبکه مورد نظر را انتخاب کرد و تمام دستگاه های هوشمند خانه را با همین پریز کنترل کرد.

    این پریز به کاربر نشان می دهد کدام دستگاه هوشمند بیش از بقیه الکتریسیته مصرف می کند. همچنین کاربر می تواند هنگامیکه در خانه نیست، دستگاه ها را برای خاموش ماندن تنظیم کند. جالب آنکه این دستگاه هرگونه حرکتی را هنگام نبود کاربر به او اطلاع می دهد. علاوه برآن دسترسی به الکسا و دستیارهای صوتی دیگر نیز ممکن است. می توان از آن به عنوان ردیاب گاز مونوکسید کربن نیز استفاده کرد.

    برای استفاده از دستگاه کافی است کاربر آن را به برق متصل کند و سپس اپلیکیشن موبایل آن را باز کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر