تجهیز همه گوشی‌های نوکیا به اندروید P

عصر کالا- شرکت اچ ام دی گلوبال وعده داده است که تمامی گوشی‌های هوشمند نوکیا به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید (AndroidP) مجهز خواهند شد.

تجهیز همه گوشی‌های نوکیا به اندروید P
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه حق فروش محصولات نوکیا توسط شرکت فنلاندی HMD خریداری شد، حالا این شرکت اعلام کرده که توانسته است با افزایش میزان فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا و کسب درآمد قابل ملاحظه از آن، این شرکت پیشگام در عرصه تکنولوژی را از خطر ورشکستگی برهاند و نوکیا را بار دیگر به فهرست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان بازگرداند.
    حالا به نظر می‌رسد این شرکت که به‌عنوان فرشته نجات نوکیا از آن یاد می‌شود حقیقتا توانسته است محصولات جدید و به روز نوکیا را با موفقیت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای به فروش برساند و این غول تکنولوژی دیرینه را از خطر ورشکستگی برهاند.
    هم اکنون اچ دی ام گلوبال (HMD Global) اعلام کرده است که به زودی تمامی گوشی‌های هوشمند و اندرویدی نوکیا به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید پی مجهز خواهند شد.
    گوگل چندی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2018 از نسخه آزمایشی و بتای اندروید P به منظور استفاده برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف و شرکتهای تکنولوژی رونمایی کرد.
    به طور کلی می‌توان گفت که موفقیت بازگشته و احیا شده نوکیا در سال گذشته 2017 میلادی مرهون تلاش‌های شرکت اچ دی ام است که توانست این شرکت را از خطر ورشکستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوکیا در سال 2017 به خرده‌فروشان، حدود 8.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است که البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست که معلوم شود چه تعداد از این دستگاه‌های به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و کاربران خریداری شده‌اند.
    برند نوکیا در سالهایی که گوشی‌های هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان محسوب می‌شد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشی‌های با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند. 
    به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل دیگر آن می‌تواند عرضه گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید توسط نوکیا باشد چراکه هم اکنون تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند.
    از آنجایی که نوکیا مدل های معرفی و عرضه شده یک سال اخیر خود را به اندروید اوریو مجهز کرده است، بنابراین می توان مطمئن بود که این کمپانی فنلاندی مدل های جدید خود را به اندروید پی مجهز خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر